Zee-aquarium Sydney bekijken

7 maart 2016 - Sydney, Australië

Lief visje

We zijn maar (weer) eens heel lui begonnen vandaag. Rustig aan, lekker rustig ontbijten, wat boodschappen gedaan en lekker lopen rommelen. Moet zo ook af en toe, zeker als je zo'n fijn appartement hebt, dan moet je er ook wat van genieten toch. Daarna de stad in gelopen en bij Darling Harbour kopje thee en koffie gedronken en wrap gegeten van de Subway; lekker en gezond met veel groente. Daarna besloten om het Zee Aquarium van Sydney te gaan bezoeken, wat we van de IVenture Card die we hadden gekocht konden doen. We dachten dat het wel leuk zou zijn, maar hadden er niet zoveel voorstelling van. We gingen zo rond half drie naar binnen en kwamen er zes uur weer uit en hebben genoten. Prachtig wat een mooie vissen hebben we gezien en koraal (zoals uit het Great Barrier Rif) en allerlei andere zeedieren, zoals enorme kreeften en krabben, zeesterren, zeekoeien, haaien, maar ook een prehistorische schelp en hele leuke kleine visjes, als dan niet in scholen zwemmend.

Pure liefde 1Voor het aquarium

Er waren twee grote zeekoeien die doordat ze niet alleen konden overleven in de zee en tot twee keer toe waren gered, opgevangen waren in dit Aquarium. Je liep eigenlijk in een soort boog onder het water door en kon de vissen zo heel goed zien. Ook van die enorme haaien en pijlstaartroggen. Heel mooi. Daarna zijn we China Town nog ingelopen en kochten wat stukjes eend, wat later varken bleek te zijn. Ook lekker. Voor morgen, want dan gaan we vroeg op weg naar het natuurpark de Blue Mountains wat op zo'n 2 uur rijden ligt. We gaan morgen met de trein en alleen dat schijnt al een mooie tocht te worden. We zijn benieuwd. We hebben thuis kangoeroe-biefstuk klaar gemaakt, terwijl we notabene nog geen kangoeroe hebben gezien. Eigenlijk wel zielig,  die beestjes, maar het is wel heel zacht vlees. Lekker met een gezonde salade erbij en tegelijkertijd de filmpjes uploaden op dit blog. Niet te laat naar bed, want morgen op tijd met de Light Rail en de trein.