Een dag naar de Blue Mountains

8 maart 2016 - Blue Mountains, Australië

We begonnen al vroeg, voor 7 uur. De straten zijn nog leeg

Vanmorgen zijn we, tegen onze gewoonte in, extreem vroeg opgestaan. Om 6 uur al om vervolgens al om 6.30 uur naar de tram te lopen. We  wilden namelijk naar de Blue Mountains, een prachtig natuurgebied, twee uur westelijk van Sydney. Dit is een uitgestrekt gebergte en we wilden er gewoon rustig kunnen kijken, vandaar het vroege tijdstip. Wel leuk hoor, want je loopt dus om half zeven 's ochtends  je appartement uit en de temperatuur is dan al heerlijk. Je ziet de stad ontwaken; de bouwvakkers (en dat zijn er veel hier, want er draaien veel nieuwbouwprojecten) gaan naar hun werk en de trams beginnen te rijden. We werden zowaar gelijk gecontroleerd in de trein, dus ook de conducteur was aardig wakker. Vervolgens naar het station en met de trein van 7.23 uur naar de Blue Mountains. Het was een boemeltje en hij stopte zo ongeveer bij elke halte, voor zover je het soms een stationnetje kon noemen. Veel schoolkinderen die met de trein naar school gaan, allermaal in uniform. Om 9.23 uur kwamen we aan en we hebben weer één van onze attractie-kaarten ingewisseld voor een Hop On Hop Off bus (ja weer!) in de Blue Mountains en gelijk ook kaartje gekocht voor Scienic World, wat daar ook is.

Met diverse kabelbanen naar boven en beneden (Scienic World)Mijnwerkershuisje, waar is Ingrid

Om 9.45 uur zaten we al in de eerste bus; goed he?! Het was heel leuk in die bus, want je kreeg een uitgebreid boekje met uitleg en kon bij veel van de stops mooie wandelingen maken. We zijn eerst naar Scienic Worrld gegaan wat is gebouwd rondom een vroegere mijn met eenr ailway, mijnwerkersdorpje e.d. We konden daar met verschillende kabelbanen het park in; o.a. de steepest Railway van de wereld , de steilste kabelbaan op de plek waar vroeger de baan lag waarop de karretjes de mijn in en uit gingen. Vanuit het eindpunt kon je dan een korte wandeling maken en vervolgens weer een andere kabelbaan in. We hebben dit een aantal keren gedaan, waardoor we dit gedeelte van het park goed hebben kunnen bekijken.

Ingrid met het boompje en wat een uitzichtThe Three Sisters, beroemde rotsformatie in Blue Mountains

Vervolgens weer in de bus naar een volgende stop en dan deden we daar weer een wandeling van drie kwartier of een uur. En zo hebben we hele mooie uitzichten gezien in het gebergte en steeds afwisselend; dan weer heel hoog langs de klif, dan weer door het "regen"woud, dan weer langs watervallen.  En natuurlijk hebben we de hier beroemde Three Sisters vanuit alle kanten bewonderd; drie rotsformaties die zo genoemd worden maar ook echt lijken op drie vrouwengezichten naast elkaar. Het was allemaal prachtig en ook met dat mooie weer waren de uitzichten fantastisch. Dan lijkt het wel of de lucht wat begint te zweven, wat heiig wordt. We hebben weer genoten van alle wandelingen. Ingrid is zelfs nog langs allerlei steile trapjes naar beneden geklauterd om in één van de Sisters te klimmen. Marit en Linda: julie zullen trots op me zijn, want ik heb mijn hoogtevrees getrotseerd en ben over smalle "doorkijk"-trappetjes en gladde stenen gelopen, maar het was geweldig om daar te komen. Om een uur of half 5 hadden we alles rustig bekeken en bewandeld en besloten we nog wat te drinken en eten, voordat we weer in de trein stapten. Rond half 8 kwamen we moe en voldaan thuis. Ook leuk om eens zo'n treinreis in Australië mee te maken; we hadden in totaal 19 stops en deden er precies twee uur over. Wat ook anders is is dat je zelf de banken in de treinwagons kunt omzetten, dus of naar links of naar rechts. Je duwt gewoon de rugleuning naar de een of andere kant. Dus of je zit met zijn 4en of je draait hem om en zit dan gewoon twee aan twee. We hadden overigens zoveel mooie foto's vandaag dat we moeilijk konden kiezen en aangezien we toch goed internet hebben, plaatsen we er vandaag maar wat meer!

Daar zat Ingrid; in één van de SistersLeuke foto van Edward en een boompje

1. Renske:
    8 maart 2016
    weer een prachtige dag op een prachtige vakantie. Wat zien jullie er lekker relaxed uit zo met z'n tweeen.
    Geniet ervan!
  2. Ellie en Rob de Jong:
    Hoi Ingrid en Edward,
    Wat een mooie dagen hebben julllie achter de rug, eerst dat prachtige zeeaquarium en vandaag de blue moutains, we genieten volop van jullie leuke reisverslagen, prachtige foto's en filmpjes.
    Hartelijke groet.
  3. Ingrid en Edward:
    8 maart 2016
    Ja we genieten volop en zijn inderdaad lekker relaxed. Dit leven is goed vol te houden! Gewoon rustig aan. Het mooie weer is ook heel fijn en we hoeven niets. Bedankt voor jullie leuke reacties.
  4. Linda:
    9 maart 2016
    Ik ben trots op jullie allebei!
  5. Corrie:
    9 maart 2016
    Wat een prachtig gebied. De bergen zijn echt blauw! Wat een mooie doorkijkjes, ik geniet met jullie mee.
    Geniet maar goed van deze prachtige tochten!