The Mission, Dutch Kingsday en Legion of Honour

23 april 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Beeld van een wijk, The Mission genaamdBeeld uit de bus met City Hall op de achtergrondDat was het enige wat Ingrid nog graag wilde zien in San FranciscoEindelijk gelukt, Marit heeft nieuwe schoenen

Vandaag staat Kingsday op het programma. Linda had vertelt dat ze hier, vanuit het Consulaat georganiseerd, Koningsdag voor de Nederlanders in San Francisco vieren en daar wilde zij naartoe gaan. Wij gaan ook, maar eerst nog even naar een wijk kijken die we nog niet hebben gezien, The Mission, waarvan Linda vertelde dat het leuk zou zijn die ook nog te zien. Aangezien Marit ook op zoek in naar een bepaald soort Asics, die in Amerika veel goedkoper zouden zijn dan in Nederland, hebben we het een met het ander gecombineerd: naar een schoenenzaak, de Footlocker, in het Mission gebied. Wij zijn inmiddels aardig gewend aan het reizen met de bus door San Francisco, dus na de nodige overstappen, reden we het Mission-district binnen. Een soort van volkswijk, met heel veel goedkope winkeltjes, gezellige tentjes/cafeetjes, veel volk (leven) op straat en meer Spaans georiënteerd. Marit vond de gewenste Asics en slaagde zowaar voor twee paar. Daarna met twee bussen naar de hele andere kant van San Francisco, want Kingsday werd gevierd bij de Dutch Windmill, in het enorme Golden Gate Parc, vlakbij de oceaan.

Kingsday in San FranciscoLinda was er ook met haar vriendinnen Noor en Emma

Wij konden de windmolen zo vinden maar helaas geen feest. Bleek dat er verderop in het park nog een windmolen stond en daar was het. Dus nog wel even behoorlijk zoeken, maar op een gegeven moment zagen we mensen in oranje lopen en toen was het zo gevonden. Daar was het echt Koningsdag in het klein; iedereen in oranje, Nederlandse liedjes, een rommelmarktje voor kinderen, spelletjes en natuurlijk Nederlands eten, zoals kroketten, fricandellen, haring, poffertjes, stroopwafels e.d. Alleen was dat eten harstikke duur en ook niet echt lekker (fricandellen waren meer duitse worstjes, kroketten half zacht en klein en ook nog eens 3x zo duur als in Nederland). Maar goed, wel leuk om eens even mee te maken en we hebben nog gezellig gezeten bij Linda en haar vriendengroep. Na een uurtje hadden we het wel gezien, want tenslotte maken wij de echte Koningsdag over een dag of drie in Zwolle mee en wilden we nog wel wat meer van San Francisco zien. Linda is bij haar vrienden gebleven en wij zijn met zijn drieen naar de Legion of Honour gegaan met de bus. Dit is een museum op een heel mooi punt, met uitzicht op San Francisco en de Golden Gate Brug. Er waren veel dames en heren in avondjurken of trouwjurken, die met de gewone bus aankwamen en daar dan foto's gingen maken. Wij hadden geluk, want het laatste kwartier was het gratis entree, dus we konden zo het museum in, wat mooie stukken had hangen. Daarna met drie bussen terug naar het hotel, even warm geworden en toen gaan eten bij Edwards favoriete keuken, de Thai. Morgen met Linda, haar vriendin Noor en Marit naar het wijngebied boven San Francisco.

Ingrid bij Legion of HonourEr werd bij bosjes getrouwd bij Legion of HonourSchilderijen en beelden in Legion of HonourThe Golden Gate vanaf Legion of Honour

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ellie en Rob de Jong:
    24 april 2016
    Hoi familie Hullen,
    Zo zie je maar de Nederlandse cultuur kom je dan toch weer tegen. Zelfs Hollandsche meesters.
    Nu alleen de Hollandse hapjes nog, die kunnen wel wat beter beter zoals jullie al aangeven.
    Jullie zijn op Koningsdag weer in Zwolle, net op tijd.
    Hartelijke groet uit een koud en onbestendig Nederland.