Relaxen op een doorsnee-zondag in Sydney

6 maart 2016 - Sydney, Australië

Sydney vanaf het waterVeel watersport rondom SydneyEerst maar eens rustig begonnen vandaag na de drukke dag gisteren. Vandaag is het zondag en dan kan je het gehele openbaar vervoer gebruiken voor slechts 2,50 dollar. Er was ons aangeraden naar Manly te gaan, omdat dat enerzijds een mooi strand is en anderzijds omdat daar de Australische surfkampioenschappen aan de gang waren. Echter, bij de ferry was het enorm druk en dan zouden we een uur in een rij moeten staan wachten. Daar hadden we geen zin in, waardoor we vervolgens besloten de ferry naar Watson Bay te nemen.Witte papegaaien, hoog in de boom

Er gaat hier heel veel met boten en ferry's net zoals bij ons de bussen en trams rijden zeg maar. Maar vanaf het water is Sydney ook erg mooi en omdat we al met de hop on hop off bus hadden verkend, konden we nu aardig plaatsen waar we waren. We kwamen bij Watson Bay aan en daar hebben we lekker vis gegeten bij Doyles, wat heel bekend is en waarover we ook al waren getipt. Niet duur en harstikke vers; Edward heeft nu maar eens de fish and chips uitgeprobeerd en ik had verschillende vissoorten met patat. Alleen de patat is hier overal, net zoals in Nieuw Zeeland, heel slap en melig, vinden wij. Niet van die lekkere knapperige, Franse patatjes zoals bij ons. Maar de vis was zalig. Daarna lekker vlakbij het strand onder een boom in de schaduw gelegen en een beetje genoten van de mensen om ons heen. Want je kreeg zo een aardig beeld van wat de Syndey-ers op een vrije zondag doen; lekker relaxen in de schaduw, beetje spelen met de kinderen, kletsen. En er werd ook weer getrouwd op het strand! Het is overigens steeds weer prachtig weer, zo'n 30/32 graden, maar dan heel lekker, niet van dat benauwde.

Harbour Bridge met daarachter het Opera houseOperahouse vanaf het water

We horen dat het in Nederland in de Krokusvakantie lekker weer is geweest, dus dat is fijn voor de mensen die vrij waren. Maar ook dat er vaak nog natte sneeuw valt en het koud is. Marit en Sven hadden vertraging met de bus terug van wintersport, omdat er zoveel sneeuw was gevallen. Dat is hier bij ons bijna niet voor te stellen! Als wij ons appartement 's ochtends uitlopen, waar het door de airco zo'n 19/20 graden is, dan stap je in de warmte van Sydney, heerlijk. Rond een uur of 4 weer terug gevaren en toen besloten de ferry naar Darling Harbour te nemen, wat op loopafstand van ons appartement ligt. Daar lekker op een terrasje wat gedronken en vervolgens op een ander terrasje een biefstukje gegeten. We zaten daar heerlijk in de avondzon. Het was echt genieten, uitzicht op het water, lekker eten en drinken en goed gezelschap van elkaar. Het was erg grappig dat we steeds mensen naar boven zagen kijken en foto's zagen maken. Wij ook maar eens van het terras af en kijken wat zich boven ons afspeelde. Bleek dat daar een feestavond van de gay-scene was. De foto's spreken voor zich. We hebben ons vervolgens erg vermaakt door de gezichten van het langslopende publiek te zien en hun reacties te volgen. Nu zitten we in ons appartement; de was heeft gedraaid en de droger staat aan. We hebben lekker (ja pap, nog een keer!) zitten facetimen met mijn ouders en daarnet nog gebeld via Whatsapp met Marit en Sven, die nu weer in Nederland zijn aangekomen. Alles OK hier en vooral heerlijk ontspannen in de slow-modus. Werken jullie niet te hard morgen?

dacht je rustig te kunnen eten. Wel een heerlijke biefstuk overigensDe jongens hadden nog een feestje, de dag na de parade

1. Ellie en Rob de Jong:
    6 maart 2016
    Hoi Ingrid en Edward,
    Wat een temperaturen hebben jullie, hier liggen de temperaturen toch wel 25 graden lager. Mooie foto's en filmpjes, mooie stad is Sydney. We zullen rustig aan doen morgen.
    Hartelijke groet
  2. Fred Willemsen:
    7 maart 2016
    Hoi Edward en Ingrid , was even een weekje stil van mijn kant gezien mijn wintersportvakantie in Oostenrijk , heb jullie reisverhalen van afgelopen week dit weekend verder gelezen , wat hebben jullie toch een schitterende vakantie , ben echt jalours op jullie , geniet er nog maar mooi van