Zaterdag 12 maart twee keer beleefd

12 maart 2016 - Rarotonga, Cookeilanden

Ingrid en John, onze vriendelijke spontane chauffeur
Vandaag 12 maart om negen uur opgestaan, gegeten en huis opgeruimd en schoongemaakt. Om elf uur vertrokken eerst naar paddy's Market en toen richting Darling Harbour. Daar was een Thais feest aan de gang en daar hebben we gekeken, muziek geluisterd, ed. Toen nog op terrasje wat gedronken en toen rond twee uur weer naar het appartement om onze koffers op te halen. De verhuurster kwam er net aan en was er erg blij mee dat we het appartement zo schoon hadden achtergelaten, gebeurt zeker niet zo vaak. Toen met koffers en al op het terras in de schaduw bij het Power House Museum gezeten, beetje zitten lezen, muziek luisteren en om 5 uur toen het museum sloot in onze straat vlakbij gewacht op de shuttle bus. Die kwam op tijd en zo waren we rond 18 uur al op het vliegveld. Rond 21.30 uur gingen we de lucht in. We kwamen rond half vier Australische tijd maar half acht Rarotongse tijd aan op Rarotonga. Maar ook een dag vroeger; We kwamen met terugwerkende kracht aan op zaterdag 12 maart, deze dag hebben we dus twee keer gedaan. We werden bij het vliegveld onthaald door een man de een gezellig deuntje speelde. We gingen rustig koffie en  thee drinken en kregen een spontane lift aangeboden door iemand die hier woont, ene John. Deze heeft ons het eiland laten zien, veel verteld en ook zijn eigen huis laten zien. Heel aardig. Vervolgens bij ons hotel aangekomen en we hebben nu een hotelkamer op de benedenverdieping. We lopen zo uit de kamer het strand op en zien de zee uit het raam. Heerlijk. We hebben gelijk een scooter gehuurd, zodat we onze eigen gang kunnen gaan de komende week. Ook nog even naar de wekelijkse markt geweest en boodschappen gehaald. Dat is hier allemaal erg duur, maar dat is logisch natuurlijk op zo'n afgelegen eiland. We hebben vanmiddag onze slaap ingehaald, want twee keer dezelfde dag beleven is leuk, maar een nacht slaap overslaan is pittig. Vanavond lekker gegeten en daarnet op het strand sterren gekeken. We hebben hier internet gekocht, maar het is hier erg duur en traag, dus we zullen niet veel foto's kunnen plaatsen. Maar toch een paar om in de stemming te komen...

Uitzicht vanuit onze kamerOndergaande zon

1. Lex Bergers:
    13 maart 2016
    Vond je je vakantie niet lang genoeg? ;-) Genieten maar weer!!
  2. Janet Kruithof:
    13 maart 2016
    Toen jullie uit Nederland vertrokken hebben jullie een dag verloren, die heb je nu lekker weer terug. Lekker om zo'n grote tuin bij je hotelkamer te hebben. Veel plezier :-)
  3. Ellie en Rob de Jong:
    Hoi Ingrid en Edward.
    Wat apart dat jullie een dag hebben ingehaald. Jullie zijn in ieder geval veilig aangekomen. De eerste foto's zijn heel mooi.
    We zijn benieuwd naar jullie belevenissen en foto's.
    Hartelijke groet
  4. Ingrid en Edward:
    13 maart 2016
    Ja het is heel bijzonder, zo zit je in Sydney en zo lig je op een klein eilandje onder de palmbomen. Het kan niet op! Bedankt voor jullie leuke reacties, hopelijk kunnen jullie een beetje meegenieten zo.
  5. Michelle:
    Ziet er geweldig uit!