Fietsen en Chinatown

11 maart 2016 - Sydney, Australië

Met de fiets over de Harbour BridgeFietsen tegen een trap op is lastigSamen klaar voor de start

Vandaag besloten we om een dagje een fiets te huren. We hadden nog één "attractie" tegoed van onze IVenture Card en deze kon je ook omzetten in een dag fietshuur. We zijn per tram en trein naar The Rocks gegaan en hebben daar een fiets gehaald. Het waren gelukkig goede fietsen, een soort mountainbikes met veel versnellingen. We zijn eerst, nadat we een tijdje hadden moeten zoeken naar de oprit, over de Harbour Bridge gefietst. Dat is toch iets wat je gedaan moet hebben vonden wij. Daarna via de andere kant van de brug naar een ferry opstapplaats gezocht. We wisten wel ergens waar hij moest zitten, maar konden hem niet een-twee-drie vinden. Uiteindelijk via het beklimmen met fiets van diverse trappen (dank je wel Edward!) hebben we de weg naar de ferry gevonden. Het was vandaag gelukkig niet meer zo drukkend heet als gisteren, het was zelfs wat bewolkt, maar nog steeds heerlijk weer en prima om te fietsen.

Even uitblazen na een inspannende fietstocht door Sydney

Via de ferry naar Darling Harbour waar vandaan we via de voetgangers- en fietsbrug naar de andere kant van de haven zijn gefietst en vervolgens via de wijk erachter naar de vismarkt. Dit was wel wat anders danTokyo. Enerzijds omdat je niet de echte vismarkt kon zien en anderzijds omdat er veel meer eettentjes waren, vooral vol met Chinezen. Je kon daar de verse vis bij de diverse eetzaakjes klaargemaakt kopen en dan met je bakje met gekochte vis gaan eten aan een van de tafels buiten of binnen. Het stikte werkelijk van de Chinezen en een lawaai dat ze met elkaar produceerden. Ze zaten met hele families aan tafels of met groepen vrienden en hadden enorm veel vis gekocht. Daarbij praten ze zo hard tegen elkaar dat je zou denken dat ze allemaal wat doof zijn of ruzie hebben. Wij zaten daar tussenin met ons bakje met schelpen en vis om te proeven. Daarna weer verder op de fiets naar het nieuw aangelegde park aan de rand van Darling Harbour en de zee. Daar even lekker bootjes gekeken en uitgerust. En toen was het een uur of 5 en hebben we de fietsen ingeleverd. Vervolgens nog een beetje door The Rocks gelopen en toen met de trein terug naar Central. Daar besloten we te kijken of de kapper nog open was. Die bleek tot 8 uur open te zijn en we konden gelijk geholpen worden. Ingrids haar is gekleurd en wij hebben beiden een knipbeurt gehad. Dat moet wel een keer als je zo'n tijd op reis bent en nu zijn we weer netjes en kunnen weer bijbruinen volgende week in onze nek! Het was erg leuk om een tijdje in dat zaakje te verblijven (de verf moest toch intrekken); het liep namelijk af en aan met klanten. En ze werden achter elkaar geholpen. Het was een soort van Aziatisch kapperszaakje en er werd hard gewerkt; ik denk dat er binnen een half uur wel 5 mensen werden geknipt door één iemand. En ze waren met zijn drieën aan het werk. Daarna hebben we één halte genomen en zijn Chinatown ingegaan. Dat is erg gezellig 's avonds.

Ingrid bij de kapperEdward bij de kapper

Lekker wat gedronken, eend en garnalen met groente (én knoflook) gegeten en toen onze vermoeide spieren laten masseren door een Thaise massage te nemen. We werden behoorlijk onder handen genomen en zo'n massage is niet altijd even prettig, maar werkt wel. Morgen moeten we rond 14.00 uur uit ons appartement en rond 17.30 uur worden we opgehaald door de shuttlebus. We zullen dus morgen vooral schoonmaken, opruimen en met de koffer mee nog wat gaan relaxen in de buurt. Morgenavond vliegen we dan naar Rarotonga (Cook Eilanden), waar we morgenochtend aankomen. We gaan terug in de tijd! We weten niet hoe het internet daar is, we hebben gelezen dat het erg traag is en duur, dus weten nu nog niet of en hoe we het blog gaan vervolgen. We zullen onze belevenissen in ieder geval bijhouden en plaatsen wanneer het mogelijk is. In het "ergste" geval is dat vanaf het moment dat we in Amerika zijn. Maar eerst nog een nacht en dagje Sydney voor de boeg.Eend eten in ChinatownSfeerbeeld Chinatown

1. Marit:
    12 maart 2016
    Super leuk verhaal!! goede reis en lekker bruin worden daar!

Dikke kus !!
  2. Corrie:
    12 maart 2016
    Geweldig om door 5 mensen geknipt en verzorgd te worden, met als toetje een heerlijke massage. Dat is toch kwaliteit van leven!
  3. Jan Kruithof:
    12 maart 2016
    Ik heb gelezen dat je op de Cooke-eilanden zo ver teruggaat in de tijd, dat er ook het vuur nog met stokjes moet worden gemaakt. Dus dat gaat spannend worden.
    Ik wacht wel op de rooksignalen, zodat we jullie blog dan toch nog kunnen volgen.

Groetjes Janet en mij.