Snorkelen in het Zee-aquarium van Rarotonga

14 maart 2016 - Rarotonga, Cookeilanden

Vanmorgen eerst begonnen met een ontbijt van het hotel; ze hebben hier allemaal lekkere, verse vruchten bij het ontbijt en joghurt en geroosterd brood met vruchtensapjes en koffie en thee. Een goed begin. Daarna zijn we onze "eigen" lagune gaan ontdekken. De zee loopt hier namelijk tot een natuurlijk rif en daardoor hebben we bij het strand een veilige lagune, met heel veel vissen, maar door het rif gelukkig geen haaien of sterke stroming. Het water is hier 27 graden, heerlijk dus. En de temperatuur is hier ook fantastisch; zo'n 30 graden, soms wat bewolkt, met hoge luchtvochtigheid, maar heerlijk qua temperatuur als je niet hoeft te werken, zoals wij. We kunnen hier van alles van het hotel gebruiken; zoals zwemschoenen, snorkels en zwemvliezen en ook kano's. We zijn eerst gaan zwemmen, maar omdat het op dat moment laag water was, was het moeilijk zwemmen over de soms hoge rotsen in de zee. Maar als je de zwemvliezen aandeed, dan kon je er overal goed overheen zwemmen. Het was prachtig onder water; eigenlijk gewoon wat wij in het zee-aquarium in Sydney hadden gezien, maar dan in het echt. We zwommen tussen al die mooie kleine en grote vissen door die we daar hadden gezien, zoals die geeltjes, de Nemo's, hele scholen of gestreepte vissen met zijn tweeen, zeesterren (van die hele blauwe) of hele kleine visjes. Zwarte,vissen vissen met schutkleuren, van alles zie je hier, werkelijk prachtig. Het was een feest om te snorkelen. Vervolgens hebben we die lekkere bedden gepakt, die hier staan en hebben we ieder lekker zitten lezen en beetje liggen doezelen. Daar is deze week tenslotte ook voor bedoeld; alle indrukken wat laten indalen en wat uitrusten. Nou, dat lukt hier wel! Vanmiddag zijn we samen in een kano helemaal naar het rif gevaren. Dat was ook geweldig, wel veel verder weg dan het zo vanaf de kant lijkt trouwens. Maar op het rif komen enorme golven aan die vervolgens op de rotsen, de natuurlijke scheiding tussen de lagune en de zee, knallen. En vervolgens meters hoog opspatten in wit schuim. En voordat ze opspatten, zijn die golven echt turkoise blauw, prachtig mooi. We hebben er mooie filmpjes van, maar die kunnen we er nu, bij gebrek aan mb's niet opzetten. Mochten we dat in Amerika wel weer goed hebben dan zetten we ze er alsnog op. Ingrid had gelezen dat er zo'n 3 km verderop vanavond een barbecue met live muziek zou zijn. Daar zijn we samen op het scootertje naartoe gegaan. Nou dat was fantastisch. Ten eerste, was de live muziek heel goed; we hebben zelfs nog gedanst op de muziek van 10CC (dreadlock holiday; in ons geval gelukkig niet). En je kon kiezen uit steak of vis; De vis was geweldig van smaak en de biefstuk was de beste die Edward tot nu toe gehad heeft. Ze hadden er een salade-buffet bij gemaakt; ontzettend uitgebreid; allemaal heerlijk en hartstikke vers en gezond. Met garnalen, krab, spinazi, pastasalade, etc. Te veel om op te noemen en ook om op te eten. Morgen maar weer extra rondje zwemmen! Een heerlijke dag dus hier op Rarotonga. We genieten!

Snorkelen in het Zee Aquarium van RarotongaOnze kamer met hondEen enorm buffet met allemaal verse salardes

1. Hans:
    14 maart 2016
    Ik krijg wel wel zooooo ontzettend veel zin in vakantie als ik dit allemaal lees. ;-)
    Prachtig, hebben jullie ook nog foto's onderwater gemaakt?
  2. Henderikus Cazemier:
    16 maart 2016
    De beste biefstuk? Dorpscafé Dorpszicht in Oene heeft de beste biefstuk van Nederland!
    Kan zo'n australische kangaroo toch niet tegenop?
    Klinkt goed allemaal!