Yosemite Nationaal Park met zijn vieren

16 april 2016 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Vanmorgen op tijd vertrokken uit het hotel en Linda opgehaald bij haar huis. Vandaag staat Yosemite Nationaal Park op het programma, maar eerst wilden de dames nog kort langs bij een outlet winkelcentrum. Daar hebben we een uur vertoefd en zijn er wat nieuwe kledingstukken aangeschaft. Vervolgens op weg naar Yosemite, maar dat is een eind rijden, zoals alles in Amerika groot en ver is. We kwamen daar rond 15.00 uur aan en toen bleek dat het deze week een gratis week is voor de Nationale Parken. Meestal niet zo'n goed teken, want dan is het hartstikke druk vaak en dat bleek ook zo te zijn. Je moet sowieso nog een uur in het park rijden voordat je bij de valley komt, maar we konden onderweg nog wel, hoewel met moeite, een parkeerplek vinden. En zagen al gelijk mooie rotsen, bergen en watervallen, waar Yosemite om bekend staat.

De familie Hullen in YosemiteWaterval bij Yosemite 2

Daarna zijn we de valley ingereden en toen vonden we uiteindelijk een parkeerplaats waar een wandeling in de buurt was. Daar hebben we een hartstikke leuke wandeling gelopen, helemaal naar boven, langs een heel hard stromende rivier. Helemaal boven keek je uit op een geweldige waterval, waar doordat de zon scheen we ook hele mooie dubbele regenbogen bij zagen. Het was een prachtig uitzicht en ook om te ervaren, want je staat daar in de herrie en in de miezer van het neervallende water. We hadden een tocht van ongeveer 5 km en naar de waterval toe was enorm klimmen.

Prachtige regenboog bij de waterval 3Prachtige regenboog bij de waterval 2Rots bij ondergaande zon

Totaal hebben we zo'n 2,5 uur gelopen. Daarna wilden we naar ons hotel in Oakhurst, wat zo'n 1,5 uur rijden is vanaf de plek waar we waren, omdat het zuidelijk van Yosemite ligt. Echter, vanaf de parkeerplaats, stonden we al in een niet rijdende file. Dat schoot niet op, dus hebben we maar woord-raad-spelletjes gedaan en het gezellig gemaakt. Uiteindelijk waren we rond 21.15 uur in ons hotel en zijn we gelijk gaan eten bij de Italiaan om de hoek. We hebben besloten om morgen niet weer naar Yosemite te gaan, vanwege de drukte, maar Sequoia te bekijken. Hopelijk is het daar niet ook megadruk... Het is echter wel ruim 2 uur rijden, maar schijnt ook heel mooi te zijn. En de oudste en grootste boom ter wereld staat daar.

1. Marinka:
    17 april 2016
    Ha Ingrid, Edward en ' meiden',
    Wat even mooie beelden en wat even mooie verhalen. Ik wens jullie nog een hele fijne tijd samen. Geniet er van. Groet Marinka