Met Wilfried en Hans op pad

9 februari 2016 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Lunch in Te AnauUitzicht bewonderenPrachtig uitzichtNa een gezellige avond gisteren en een goede nacht slapen in de camper die op de oprit staat, zijn we vanmorgen alle vier rustig aan begonnen. Lekker ontbeten in het huis(je) van Wilfried en Hans. Wij dachten dat ze geen tijd zouden hebben voor ons, maar we hebben geluk; deze week zijn er twee mannen die nog helpen op de boerderij waardoor Hans en Wilfried tijd hebben om met ons op pad te gaan. Heel gezellig! We zijn na het ontbijt door Te Anau gelopen, een leuk plaatsje met gezellige winkels en restaurants e.d. Het is hier redelijk toeristisch, omdat hier veel toeristen komen voor de Milford en Doubtful Sounds, de fjorden die hier op twee uur rijden vandaan liggen en heel bekend zijn. We hebben bij het Meer van Te Anau gekeken, gezellig door het centrum gelopen en vervolgens koffie en thee gedronken. Daarna thuis nog even geluncht en vervolgens naar de boerderij, waar we met de Toyota Landcruiser van Hans een berg (Mount Prospect) op gegaan zijn, naar een uitkijkpunt waar een televisietoren staat. Er komt normaal gesproken niemand daar, maar omdat Hans hier woont en de buurman kent, konden wij met de landcruiser over het steile pad naar boven. Echt super leuk, alleen de rit al! Tussock,  grasland van Nieuw Zeelandboven gekomen hebben we echt genoten van het uitzicht. Prachtig: de bergen, de meren, het land met de verschillende kleuren, de begroeiing (o.a. tussock, een typisch Nieuw Zeelands grasland) en de dieren; schapen, herten, koeien. En zelf met elkaar spelende of ruziemakende stiertjes. Nu weer op de boerderij. Hans en Edward zijn nu op weg naar een stuk van het land om te gaan schijfeggen, dat is het losmaken van het land om het gelijker en losser te krijgen. Edward met overal en laarzen aan op de motor daar naartoe. Ze gaan ook met de graafmachine aan de gang. Wilfried en ik gaan zo naar hun huis in Te Anau en gaan dan lekker relaxen en vast wat aan het eten doen. Het weer is nog steeds prachtig; wij zijn er blij mee, maar Hans zou graag wat regen voor het droge land willen hebben! Morgen gaan we vroeg op; met zijn vieren naar de Milford Sounds, waar wij samen een boottocht van 2,5 uur gaan maken.

1. Annemarie:
    9 februari 2016
    Fantastich tot nu toe! Denk dat er al een aantal jongensdromen van Edje in vervulling zijn gegaan. Blijven genieten samen!
  2. Ed en As:
    9 februari 2016
    Tja. zo zit je samen aan de kersttafel en maar een paar weken later zit je halve familie aan de andere kant van de wereld, Supergaaf!!, Het ziet er allemaal uit alsof we ook nog eens deze trip moeten maken.
    Wat heerlijk. Als jullie nou de eerste selectie doen dat kunnen we de allermooiste dingen later ook opzoeken. Eerst nog een paar andere dingen doen maar dan.....
    Dikke kus aan jullie allemaal. Geniet en heel veel plezier samen!! Groetjes ook van andere Edje. en van Iris, Steef, Anouk, Ken en Brian. Vooral Ken geniet weer mee. Hij is afgelopen zaterdag samen met Brent naar Hans geweest. Ze hebben zijn werk bezocht en samen bij hem thuis weer heerlijk verhalen opgehangen. was gezellig en ze hebben besloten dit erin te houden. Wat een paar maand Nieuw Zeeland al niet met je doet he!
  3. Fred Willemsen:
    10 februari 2016
    Hoi Edward en Ingrid , wat een prachtige vakantie hebben jullie toch , geweldig leuk om dit allemaal via deze blog te lezen en foto's te bekijken , en we zijn ook wel een beetje jaloers op het prachtige weer wat jullie hebben , wij zitten hier maar in ons natte en winderige kikkerlandje. we wensen jullie nog een heel fijne vakantie , komt vast goed .

Groeten , van Fred en Karin Willemsen