Van Westport naar Nelson

21 februari 2016 - Nelson, Nieuw-Zeeland

De Buller rivierMurchisonVandaag is het zondag en we hebben, na een lekker ontbijt, besloten verder te rijden naar Nelson aan de Noordkust van het Zuidereiland. Wederom een prachtige tocht, waarbij we grotendeels de Buller Rivier hebben gevolgd met kringelbochtjes. We zijn gestopt bij een gezellig plaatsje Murchison, waar we thee en koffie hebben gedronken en het plaatsje hebben verkend. O.a. Het plaatselijke museum bekeken wat naast allerlei oude spullen ook inzicht gaf in de effecten van de aarbeving daar in 1968. Dat slaat diepe wonden in zo'n gemeenschap. We hebben nog getwijfeld om een nacht te blijven en om morgenochtend op de rivier te gaan raften, maar toch maar besloten door te rijdem naar Nelson. We staan nu op een camping met uitzicht op het strand ook al is het strand en de zee hier niet zo mooi als aan de westkust. Het weer is echter fantastisch en we hebben lekker spaghetti zitten eten bij de camper in de avondzon, heerlijk! Morgen maar eens een technisch mannetje of vrouwtje opzoeken die onze laptop weer aan de praat kan krijgen want dit typen met ipad is niet handig en we zijn zelf ook benieuwd naar onze foto's.

1. Ellie en Rob de Jong:
    21 februari 2016
    Hoi Ingrid en Edward, toch weer een leuk verhaal ondanks de laptop malaise, de foto' s houden we te goed, we hopen dat jullie het mooie weer zo houden!
    Hartelijke groet.
  2. Corrie:
    22 februari 2016
    Hoi wereldreizigers. Wat weer een prachtige tocht hebben jullie gemaakt. Ik word nieuwsgierig naar de foto's van de pancake rotsen. Leuk om jullie route zo mee te reizen.