Weerzien met Linda!

9 april 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Ons onderkomen voor de komende weekEindelijk weer samen, nu Marit nogMet z'n drietjes in bar, samen met Noortje en EmmaMooie route ondrweg naar SF

Vanmorgen na een heerlijk ontbijt zijn we vertrokken richting San Francisco. We hebben onderweg nog wat regenbuien gehad, zoals al voorspeld was. Om half 5 waren we bij Linda's huis en hebben we haar weer lekker kunnen knuffelen. Wat fijn om onze dochter weer te zien. Ze heeft haar huis laten zien en we hebben Noortje, haar roomie, ontmoet. Lekker thee gedronken met de cakejes van het hotel uit Bakersfield erbij en lekker wat bijgekletst. Vervolgens nog even met Marit gepraat via de app, want die mist ons ook en kijkt ernaar uit ook naar ons in San Francisco te komen. Daarna met de auto naar het motel. We hebben hetzelfde motel als waar we vanaf maandag met Marit zouden verblijven ook voor dit weekend gereserveerd vanmorgen. Het is op 10 minuten per auto van Linda's huis. Op zich niet ver, maar je moet wel veel heuvels stijgen en dalen en bij elk kruispunt weer echt stoppen bij het stop-teken, zoals dat hoort in Amerika. En daar houdt iedereen zich ook keurig aan. Vervolgens kijk je de andere weggebruikers aan en geeft iedereen de ander zoveel mogelijk voorrang en zo mengen wij ons ook in het verkeer. En als je dan ergens bovenop zo'n heuvel staat te wachten, dan zie je de weg links en rechts van je weer stijl naar beneden gaan. Erg leuk, San Francisco. Uiteindelijk bij ons motel ingecheckt. Het is hier in San Francisco, zoals Linda al had gezegd, veel duurder dan in andere delen van Amerika. Zo betalen we hier meer aan een redelijk simpele motelkamer, dan aan de ruime suite (met 3 kamers) in het Hilton in Las Vegas. Dit is inderdaad een stadsmotel, zoiets als je in Amsterdam ook treft. Duur, maar gelukkig wel goed en schoon, met een fijne, lekkere douche. Daarna besloten we om met de bus naar LInda terug te rijden in plaats van met de auto. Dat werd ons ook geadviseerd door de receptioniste.  En we hadden de laatste plek op de parkeerplaats bij het motel en het is ook wel ontspannen om niet meer te hoeven rijden. We hebben gezellig met zijn drieën gegeten bij een trendy Italiaans restaurant, waar ze bijzondere combinaties maken met de pizza's, zoals met brandnetels, pepers, kaas en citroen, maar allemaal erg lekker. Vervolgens hebben we in een poolbar nog wat zitten drinken en kwamen Linda's vriendinnen Noortje en Emma ook nog langs. Rond half 12 weer met de bus naar huis. We moesten  nu vanaf die plek eerst bus 22 hebben en dan overstappen naar bus 43. Maar die laatste bus liet wel een half uur op zich wachten, terwijl ze normaal gesproken om de 10-15 minuten gaan. Maar goed, hij kwam wel en  nu zijn we (00.40 uur) weer lekker in ons hotel en schrijven nu even dit blog. Fijn dat we Linda weer hebben gezien en gesproken en morgen gaat ze ons haar buurtje laten zien. En maandag komt ook Marit aan en zijn we weer met zijn viertjes....

1. Jan Kruithof:
    Geen foto's?
  2. Lex Bergers:
    Geef Linda maar een dikke knuffel van ons! XXX
  3. Ingrid en Edward:
    10 april 2016
    Hai Jan, je moet ons wel even tijd geven om de foto's te plaatsen he. Ze staan er op hoor.
    Leuk dat jullie het zo trouw volgen. Het is hier overigens nu 20 voor 2 's nachts.
  4. Carla:
    10 april 2016
    Nu lekker met de meiden erbij genieten! Nog heel veel plezier samen.
  5. Dirk:
    10 april 2016
    En zo komt alles weer goed, bijna weer compleet. Kun je wel wennen aan die Amerikaanse beleefdheid op de weg, Edward? Maak er niet te veel misbruik van;).
  6. Lydia R:
    12 april 2016
    Dag Ingrid en Edward,

O wat een heerlijkheid straalt er af van de foto's en de verhalen over het weerzien. Ja, dat is ook geweldig om elkaar weer te kunnen aanraken en knuffelen. En ik begrijp dat het een hele familie happening wordt met straks Marit er bij.
    Ik wist niet dat San Francisco zo duur was. Ongelofelijk. Heb wel gehoord dat het een mooie stad is met een geweldige sfeer.
    Ingrid, deze reis is wel meer dan goud waard. al die mooie ervaringen, die straks hele waardevolle herinneringen worden. Kunnen jullie nog heel lang van nagenieten.
    Nog heel veel positieve ervaringen en plezier toegewenst!
    groeten,

Lydia R.