Wandelen door Bryce Canyon

1 april 2016 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

We hebben eerst rustig aan gedaan en genoten van onze lekkere kamer. We hebben hier geen ontbijt bij, maar kunnen wel zelf koffie en thee maken. Ingrid had nog een zakje havermout van een ander hotel en we hadden brood. Dus hebben we zelf wat gemaakt en lekker rustig aan gedaan. Het heeft ook zijn voordelen als je niet naar het ontbijt hoeft, want dat is hier meestal tussen 7 en 9 uur en dus moet je dan vroeg op. Rond een uur of half 11 zijn we vertrokken met onze wandelspullen aan richting Bryce Canyon. We wilden vandaag een lange wandeling maken en hadden onze plannen klaar. Bij het visitors point hebben we een hike-stok voor Ingrid gekocht, die wou ze steeds al graag hebben. Dat loopt namelijk wel fijn. Daarna hebben we eerst de Queens trail gevolgd en die zouden we aflopen tot de Pekaboo trail en dan via de Navajo trail terug. Totaal tussen de 4 en 5 uur lopen (rond de 10 mile). Net zoals in de Grand Canyon moest je hier naar beneden het pad aflopen. We liepen de Queens track naar beneden en het was prachtig. We liepen door alle hoodoos (alleen staande pilaren van rotsen) en andere rotsen, in een prachtig rood getint landschap. We moesten (achteraf) het Queenspad verder volgen, maar zagen op een gegeven moment de afslag richting Pekaboo en hebben die genomen. Helaas zaten we niet op een wandelroute, maar op een horse-trail, een paardenroute. Dat was ook wel te zien (en te ruiken) aan de paardenpoep op de grond, maar het voordeel was dat we buiten de drukte van de wandelmenigte terecht waren gekomen en helemaal alleen liepen naar het laagste punt en in het bos wandelden, alleen tussen de natuur en heerlijk in het zonnetje.

De stok kan ook in stilstand worden gebruiktPrachtige wandeling 2Hier gingen we fout, maar achteraf wel een heel mooie routePrachtige wandeling 4Prachtige wandeling 8Prachtige wandeling 9

Via het door ons gevolgde horse-trail, kwamen we na een aantal kilometers en ook weer naar boven klimmend, weer op het Queenspad terecht. Daar zijn we doorgelopen om vervolgens de afslag te nemen naar de Navajo-trail. Ook dat hebben we helemaal afgelopen en tussendoor zagen we het prachtige landschap direct voor en tussen ons. De kleuren waren prachtig. Een hele blauwe lucht en dan die rode kleuren van het zand (leek wel gravel) en de rotsen in allerlei formaties en in allerlei rode en witte kleuren. We keken onze ogen uit. Tegelijkertijd liepen we heerlijk in de zon tussen al dat moois.

Bijzondere plaatjesDat zo'n joekel nog kan blijven liggenPrachtige kleuren 3Two Bridges

Maar goed, uiteindelijk moesten we natuurlijk ook nog omhoog. En het pad wat we omhoog hadden was, in tegenstelling tot het beginpad, in de schaduw en dat was blubberig en glad. Dus best een pittige klim naar boven, maar wel leuk dat we niet hetzelfde pad weer terug moesten, maar helemaal in een ronde konden lopen. We hebben uiteindelijk een soort van acht gelopen, een route deels over het paardenpad, maar wel erg mooi. Boven gekomen nog een stuk bovenlangs de rim naar de auto en toen hadden we er totaal 3,5 uur lopen opzitten. We begonnen om 12.15 uur en kwamen om 15.45 uur bij de auto aan. Ingrid heeft nog een klein kadootje voor Edward gekocht voor zijn verjaardag morgen. En toen lekker even wat gedronken op het terras van het hotel en lekker gebadderd en van ons heerlijke hotelkamer genoten. Wat een heerlijke dag weer!

Drie wijnglazen, volgens IngridDagafsluiting bij het hotel

1. Marjolein:
    2 april 2016
    Ed, van harte gefeliciteerd, wat een prachtige reis, geniet er nog van en maakt er een bijzondere verjaardag van!
  2. Harm timmer:
    Hey Edward,
    Van harte gefeliciteerd.
    Mooi om alle verhalen te lezen.
  3. Ellie en Rob de Jong:
    Hoi Ingrid en Edward,
    Allereerst van harte gefeliciteerd Edward en jij ook Ingrid met Edward.
    Wat een schitterende vergezichten, wat een landschap.
    We staan iedere keer weer verbaasd wat moeder Aarde steeds weer te bieden heeft.
    Wij wensen jullie een fijne (verjaar) dag.
    Hartelijke groet.
  4. Con en Karin:
    2 april 2016
    Ook namens ons natuurlijk allebei van harte gefeliciteerd!! Natuurlijk ook nog even via de app en facebook gefeliciteerd dus er wordt aan alle kanten aan jullie gedacht!

Fijne (verjaar)dag vandaag.
  5. Annemarie:
    2 april 2016
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Ed! Maak er een leuke dag van, dan hebben wij weer een spannend verhaal om te volgen. Lex en Annemarie
  6. Carla:
    2 april 2016
    Hey Edward, van harte gefeliciteerd. Bijzonder om op je verjaardag op zo'n bijzondere plek te zijn, he?
    Geniet ervan, nog heel veel plezier.