Via de kust naar Monterey

19 april 2016 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vanmorgen weer vertrokken uit San Francisco. We zijn richting Half Moon Bay gegaan, een kustplaatsje, waar vandaan we de weg langs de kust hebben gevolgd richting Monterey. Het weer is vandaag mooi en we wilden een rustig dagje hebben. Monterey ligt op ongeveer 2 uur rijden. Aan de kust zijn we diverse malen gestopt; we zagen een zeehonden-kolonie in het water op de rotsen liggen. Erg leuk.

Picknicken op weg naar MontereyEn daar lagen ze, de zeehondjesmooie vormen bij de westkust

En de zee met de blauwe lucht erboven is ook prachtig om te zien. Onderweg stokbrood met brie gegeten en toen nog een stop gemaakt bij een prachtige rotsen, direct aan het water in geel/bruine tinten en, dichterbij het water, zwartere kleuren. Dit waren mooie rotsen, die een soort natuurlijke trap hadden gecreeerd waar je overheen naar de branding kon lopen. En ze waren in mooie ronden vormen uitgesleten. Zie de foto's.

Grillige vormen aan de westkust 1Grillige vormen aan de westkust 4

Daarna onderweg weer een andere stop gemaakt bij een groente- en fruitstalletje waar we 10 baby-avocado's hebben gekocht voor 1 dollar! En lekkere aardbeien en bananen. Daarna kwamen we rond 16.00 uur in Monterey aan. We hebben hier een fijne, ruime kamer, met veel ramen. Het motel ligt op loopafstand van het centrum en het strand. We zijn door het centrum gelopen, waar net een marktje bezig was. En we hebben op de Fishermans Wharf, wat hier ook een pier is met winkeltjes en terrasjes (maar natuurlijk een stuk kleiner dan in San Francisco) lekker uitgebreid op een terrasje in de zon gezeten.

Mooie cactus in MontereyEen zeeotter in de haven van Monterey 2Zeeotter op zijn rugZeehondje past er maar net opTwee zeeotters in de haven van MontereyIngrid en Marit aan het klaverjassen

Daarna lekker gegeten bij een Engelse Pub/Restaurant en naar ons motel. Morgen wordt het mooi weer en blijven we een dagje extra hier om een beetje rust in te bouwen, te genieten van de zon en het strand en de zee. We begrijpen dat het hier meestal zo'n graad of 16 C is in de zomer en vandaag was het wat bewolkt maar wel zo'n 21 graden en voor morgen staat er 22 graden C en zon voorspeld dus genieten maar....

1. Ellie en Rob de Jong:
    20 april 2016
    Hoi familie Hullen,
    Wat leuk al die zeehonden en otters.
    Mooie plek om even uit te rusten.
    Geniet er van.
    Hartelijke groet.