Nogmaals Yosemite National Parc en terug naar San Francisco

18 april 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

We hadden vandaag weer prachtig weer, heerlijke zon en prachtige blauwe lucht. Eerst maar eens rustig begonnen en lekker ontbeten buiten op het terras van het motel. We hadden heerlijk ontbijt hier met eitjes, vers gebakken wafels, fruit, lekkere yoghurtje, bagels én heerlijke brownies en muffins. Daarna hebben we een hotel voor vanavond in San Francisco geboekt en zijn we rond 11.00 uur vertrokken. We wilden nog wat van Yosemite zien en dan rond 16.00 uur weer naar San Francisco afreizen. Eerst hebben wij in de buurt van Wanona, in het zuidelijke gedeelte van Yosemite een leuke wandeling gemaakt langs een prachtige (hardstromende) rivier met aan het eind van de wandeling een swinging bridge. Het was prachtig daar; de natuur, de blauwe lucht en in de verte in de bergen de sneeuw! We genoten volop.

Met z'n drietjes op de swinging bridgeHet rivietje, de swinging bridge en sneeuw op de achtergrond

Edward voor het riviertjeGek doen 2Daarna doorgereden richting de vallei. Daar zagen we aan de overkant een prachtige waterval en onder het genot van een lekkere bagel (uit het hotel) hebben we daar lekker zitten kijken naar die prachtige natuur: vooral die immense waterval aan de overkant! Vervolgens zijn we met de auto langs de waterval gereden en ook dichtbij daar nog gekeken. Wat heeft water toch een kracht, enorm!

Prachtige waterval in YosemiteYosemite 3Ingrid bij een waterval in Yosemite NPYosemite 5

En van alle prachtige uitzichten onderweg genoten. En toen moesten we nog zo'n 4 uur rijden naar San Francisco. Dat was best een eind. Tussendoor hebben we nog gezellig gepauzeerd bij een mooi meer, waar de bergen in spiegelden (soort Mirror Lakes). En daarna Linda thuis gebracht, die ging gezellig met haar kamergenoot Noor eten. We hebben ingecheckt in een hotel in San Francisco in Lombartstreet; andere als we hadden gehad. Prima kamer maar morgen geen ontbijt. Maar we hebben nog genoeg eten mee, dus dat komt wel goed. De komende dagen gaan we met zijn 3-en op pad; Linda gaat naar college en wij gaan de westkust verkennen en ook een beetje uitrusten van het vele rijden. Het wordt nog mooi weer, dus misschien even beetje lezen in de zon? We zien het morgen. Net lekker gegeten bij een Italiaan, met overigens kleine porties (zeker voor Amerikaanse begrippen), maar wel heel lekker. En nu lekker uitrusten.

Wat doe je nouOver de Bay Bridge terug naar San FranciscoSan Francisco inrijden

1. Carla:
    19 april 2016
    Wederom prachtige plaatjes en mooie belevenissen met zijn 4en.
    Nog een hele fijne tijd samen, lekker genieten.