Valley of Fire en luxe in Las Vegas

5 april 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we een heerlijk ontbijtje gehad, met een gebakken eitje. Echt een uitzondering, normaal gesproken krijg je alleen brood met jam en/of cornflakes ofzo. Daarna zou Ingrid een hotel boeken via internet in Las Vegas, maar er was zoveel aanbod dat het wat langer duurde om een goede keuze te maken. Toen we om 11.00 uur uit onze kamer gingen, stond er een enorme file richting Zion NP. We hadden daar nog een wandeling willen maken, maar besloten niet in de file te gaan staan, maar richting Las Vegas te rijden en dan nog tijd te hebben om onderweg eventueel nog iets te zien en/of te wandelen. We hebben bij St. George nog even in een grote Walmart wat eten en drinken gehaald. De Walmart hier is een hele uitgebreide supermarkt; van eten en drinken t/m woonaccessoires of spullen voor de tuin; je kan het zo gek niet opnoemen of ze hebben het. Vervolgens gingen we Utah uit en reden we Arizona in.

Een cactus, zoals die moet zijn

Onderweg zagen we allemaal van die cactusachtige planten staan, die zo bekend zijn in Arizona en die ze ook als kenmerk van Arizona op de kentekenplaten van de auto's hebben staan. We kwamen op de snelweg een bord tegen naar het Virgin Recreatiepark. Daar zijn we even gestopt; het was een mooie plek, met rotsen, een rivier en allemaal beschaduwde picnicplekken. Nadat we weer op weg waren gegaan, zagen we een vitisorscentrum. Dat zijn goede plaatsen om te stoppen en alle visitorcentra (een soort van VVV's) zijn per staat gevestigd. Nu kregen we dus advies over de mooie plekken in Arizona. We vertelden dat we richting Las Vegas reden. Daar kregen we dus nfo over, maar ook over de "Valley of Fire". We wisten niet precies wat het was, in ieder geval geen Natoinaal park maar een State Parc, maar we waren er dichtbij en aangezien we door de grens met Arizona over te gaan, weer een uur terug gingen in de tijd, leek het ons wel leuk daar te gaan kijken. We hadden dus nog tijd genoeg. Het bleek een prachtig park te zijn, Het park staat bekend om zijn enorm rode rotsformaties, vandaar de naam, zo rood als vuur. Je moest bij de ingang 10 dollar in een  bus stoppen en je registreren. Daar kon je een kronkelende weg volgen en aan de kant van de weg waren enorm mooie rotsformaties, toch weer heel anders als bijvoorbeeld Bryce Canyon of Monument Valley. De foto's laten het wel zien.

De Arch van de voorkantPrachtige rode rots bij Valley of Fire 5Indianen tekening op de rots 1Dit noemen ze de Elephant bij de Valley of the FireIngrid iets aan het doen

Ook waren er op bepaalde rotsen tekeningen die vroeger door Indianen waren gemaakt. Bij bepaalde plaatsen kon je een wandeling maken, wat we ook hebben gedaan. Het weer was inmiddels steeds beter geworden en de temperatuur vloog omhoog. Het was op een gegeven moment 90 graden Fahrenheit, zo'n 32 graden Celsius. Behoorlijk heet dus.

Onze kamer op de 22 de verdieping, de keukenOnze kamer op de 22 de verdieping, de doucheOnze kamer op de 22 de verdieping, het bubbelbadOnze kamer op de 22 de verdieping, de keuken 2

Rond hafl 7 kwamen we bij ons hotel in Las Vegas aan. We hadden een suite geboekt in een van de Hilton Hotels. En we zitten nu op de 22e verdieping en hebben een enorme kamer, met volledig ingerichte keuken (volgens mij zijn de pannen nog nooit gebruikt), een enorme oven, afwasmachine en ook erg makkelijk, een wasmachine en droger. Daarnaast een tafel met 4 stoelen, een bank en stoel en ruime huiskamer met TV, grote ramen en daarnaast een slaapkamer met kingsize bed met daaraan vast een bubbelbad voor 2 personen en dan nog apart een badkamer met aparte douche enz. Erg leuk om eens mee te maken en niet duur, goedkoper zelfs dan ons hotel gisteren in Springdale. De receptioniste zei dat wij een mooie kamer hadden met een view. Dat klopt ook wel, alleen is het view niet echt geweldig, aangezien ze hier tegenover een bouwplaats hebben, dus wel uitzicht maar niet fantastisch op de voorgrond. Verderop zie je de hele stad (en nu dus ook alle lichtjes) en ook de bergen op de achtergrond. Heerlijke luxe. We hebben eerst eens even lekker genoten van al dat moois op de kamer, lekker badderen en even bijkomen. En zijn daarna rond een uur of 10 gaan eten. Daarnet wasmiddel gekocht om morgen alle spullen maar weer eens te wassen. En morgen ook maar eens lekker genieten van het mooie zwembad hier buiten met ligstoelen, heerlijk. De temperatuur is hier zelfs 'snachts nog heerlijk. Wel een verandering ten opzichte van een paar dagen geleden, toen we met een sneeuwstorm boven op de Bryce Canyon stonden! Je maakt wat mee. Morgen verder Las Vegas maar verkennen, nu lekker slapen.Onze kamer op de 22 de verdieping, het bed

1. Paul Ginus:
    6 april 2016
    Beste Ingrid en Edward,

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie 25 jarige trouwdag. Het bericht is iets later, omdat ik samen met vrienden een zeer lang weekend weg was in Nice. En met mijn vrienden waren wij toch met andere dingen bezig. Ik, wij, hopen dat jullie een fijne dag hebben gehad. En vervolgens op naar 50 jarig huwelijk. Ik lees dat jullie naar Las Vegas gaan. Let wel neem veel geld op en zet alles op rood. Als jullie huis is afbetaald maakt het een stuk makkelijker. Maar geld is ook niet alles.
    Nogmaals een fijne reis verder.

groeten uit het kleine, nederige maar toch ook mooie Peize,

Paul, Gretha en onze kleine Emmanuel (inmiddels ook bijna 1.80 cm).
  2. Michelle:
    6 april 2016
    Alles behalve het gokken is spotgoedkoop in Las Vegas! Toen wij er waren, betaalde je $ 0,25 voor een biertje! Succes met gokken :-)