Gekke stad, Las Vegas

6 april 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

In het Hilton is vrij veel, behalve een ontbijt. Wat dat betreft was het beter geregeld in de motels waar we geweest zijn. Maar verder is het allemaal prima in het hotel. Een heerlijk bed, prachtige kamer en gewoon heel luxe overal. Mooi zwembad. Alles is er wel. Alleen geen ontbijt.

Het uitzicht uit de hotelkamerDe auto staat al klaar

Omdat we dat al wisten hadden we gisteren wat brood gekocht en ham.
Vanmorgen dus een simpel ontbijtje gehad.
Gisteren hebben we besloten om hier drie nachten te blijven in plaats van de twee, die we al geboekt hadden. Op internet had Ingrid bij Booking.com al een leuke aanbieding gezien. Met die kennis zijn we naar de balie gegaan. Die kon het niet voor die prijs verlengen, dus heeft Ingrid voor de balie de boeking gemaakt op Booking.com (overigens met volle instemming van de baliemedewerker). Hij zou het bericht afwachten (zou ongeveer een uur duren) en ervoor zorgen dat we de derde nacht in dezelfde kamer konden zijn. Goed geregeld dus. Dat kan Ingrid wel, een goede aanbieding zoeken.
Daarna zijn we een bus ingestapt, op weg naar de Strip (waar alle dure hotels zitten in Las Vegas). Voor 8 dollar kan je de hele dag met de bus mee. We hadden een heel komische buschauffeur. Hij zong de hele tijd liedjes, vertelde verhalen en vertelde dat het zijn laatste jaar was dat hij moest werken. Hij wilde net zoals Michael Jordan, Magic Johnson en Koby Briant (voor de niet sportliefhebbers, dat waren beroemde basketballers in de USA) van zijn laatste jaar genieten en daarom had hij zichtzelf omgedoopt als de zingende buschauffeur. We stonden voorin de bus, dus we konden er volop van genieten. Wat een heerlijke mafkees.

Onze buschauffeur, komische kerel

Bij het Bellagio stapten we uit. Het schijnt dat je dat eens gezien moet hebben. Allemaal pracht en praal. het mooie van deze hotels is, dat je er ook als toeschouwer zo in mag. Ieder hotel heeft een grote oppervlakte aan casino. Het is allemaal groot, groter, grootst. Om 3 uur zou er een show zijn bij het Bellagio, vandaar dat we eerst Planet Hollywood in zijn gegaan. Daar hebben ze binnenin de lucht nagemaakt, dat lijkt net echt, heel mooi.

Binnen bij Planet HollywoordBinnen bij Planet Hollywoord 2Binnen bij Planet Hollywoord 3Vanaf de roltrap bij Planet Hollywood

Overal wordt je aangesproken om te proeven, te testen etc. Ingrid werd een keer binnengelokt voor een of ander creme. Het scheen dat die de huid kon verjongen. Helaas doen ze het dan maar 1 kant, zodat ze hopen dat je zelf dat product kocht om de andere kant te doen. De creme kostte normaal 600 dollar, maar nu maar 229 dollar. Dat hebben we maar niet gedaan. Tja, je moet wel uitkijken in Las Vegas.
Voor het gebouw van Planet Hollywood, stonden twee dames met de tekst Police op hun uniform. Als dat de nieuwe uniformen zijn van de poltitie in Las Vegas, dan belooft het nog wat. Op straat kom je overigens vrij veel mensen (vooral mannen) tegen die aan het bedelen zijn. Ze hebben dan een stuk karton met een boodschap. Vaak heel aparte. Iemand vraagt 50 cent voor een cursus karate (waarvoor ben ik vergeten), de ander geld om te scheiden van zijn overspelige vrouw, weer een ander heeft alleen de boodschap "Go F...K Yourself (zie foto). De leukste vond ik: "Let's be honest. You like your money and i want it". Daar hebben we helaas geen foto van.
Vervolgens zijn we naar het Bellagio gegaan om de fonteinenshow te zien. Erg mooi. Alle gratis shows hier zijn korte impressies van een minuut of 10.
Daarna zijn we de "strip" (zo heet de hoofdstraat hier) een stuk afgelopen en daarna naar het hotel teruggereden met de bus.

Bij Bellagio, een botanische tuinFonteinenshow bij Bellagio

Ingrid is toen bij het zwembad gaan liggen en Edward is op zoek gegaan naar iets voor het ontbijt van morgen. We zouden daar graag een eitje bij willen hebben. Ik wist van gisterenavond wel een paar supermarktjes te liggen. Maar laten ze daar nou nergens eieren hebben ...
Dan is het wel lastig, als je eieren beloofd hebt te zullen halen. Laat er nou een supermarkt zijn, vlakbij het hotel (alleen aan de andere kant als waar we gisteren zijn geweest) en die heeft alles, ook eieren. Alleen was de kleinste verpakking 10 stuks, dus dat wordt flink dooreten. Maar goed, de belofte was nagekomen.
Daarna nog even samen in het zwembad (van het Hilton hotel) gezeten.
Na gedouched en omgekleed te hebben, hebben we eerst even met Marit geskypt. Altijd leuk om haar gezicht weer even te zien. Over een kleine week zal ze ons gezelschap gaan houden in Amerika, best spannend en we kijken er erg naar uit om zowel Linda als Marit weer te kunnen knuffelen.
Daarna zijn we naar het Circus gegaan. Dat is het hotelcomplex vrijwel naast het Hilton hotel. Het plan was om daar een show te gaan kijken (weer een van die gratis shows) en daarna weer met de bus naar de strip te gaan. Ook zouden we in de buurt van het Circus iets gaan eten. Nou is dat Circus complex enorm groot en bevat meerdere eetgelegenheden, waaronder een buffet. Ik ben een groot liefhebber van buffet, omdat je dan van alles lekkers kunt kiezen. Ingrid is een wat minder grote liefhebben, maar kan bij de salades meestal ook wel iets van haar gading vinden. Dat was heerlijk eten, met het risico dat je net iets over je grens eet. Jullie kennen dat wel, dat goed gevulde gevoel. dat hadden wij ook, dus zijn we na het eten lekker naar het hotel gegaan (het was overigens ook al een uur of 12).
Misschien dat we morgenavond/ nacht wel de strip opgaan, maar het is wat ons betreft geen moetje. En eh, dat zal Johan geruststellen, we hebben nog geen cent gegokt. Nou heeft Ingrid laatst bij een chinees wel een gelukskoekje gekregen met als tekst dat ze geluk zou hebben in het spel. Dus wie weet gaan we morgen wel een gokje wagen, maar dan laat ik het vooral Ingrid doen.

's avonds een lekker buffetIeder hotel heeft wel een casino

1. Rene Boerdam:
    7 april 2016
    Vergeet niet om ook naar Downtown Las Vegas te gaan ('s avonds). Ook erg leuk.
    Ik heb vandaag m'n laatste werkdag. Dinsdagochtend beginnen wij aan ons avontuur.
    (http://www.rtlm.nl). Ik vind het erg leuk om jullie blog te volgen, feest der herkenning.
    Veel plezier nog daar.
  2. Johan en Petra:
    8 april 2016
    Ik hoop dat jullie het geluk aan je zijde hebben. Wat een contrast hè van de onvoorstelbare natuur in deze plastic-wereld waar er geen verschil is tussen dag en nacht. Maar wel heel leuk! Take care en veel plezier.
    Groet, Johan en Petra.