Taronga Zoo

10 maart 2016 - Sydney, Australië

Vandaag zijn we vanaf Paddy's Market met de Light Rail naar Centraal station gereden en daarna met de trein naar Circular Quai. Daar liggen de meeste Ferry's. Vervolgens met de Ferry naar Taronga Zoo. We verwachtten er veel van. Op de boot raakte Ingrid aan de praat met een zekere Leanda. Die was geboren in Sydney en had daar tot haar 30ste gewoond. Nu was ze met haar ouders en kleinzoon op bezoek in Sydney. Ze woonde op een boerderij aan de Westkust van Australie op 10 km van de kust af. Haar eerste buren wonen eveneens op 10 km afstand. Leuke vrouw om mee te kletsen en we zouden haar diverse keren weer tegenkomen in de Zoo.

Ingrid met weer een nieuwe vriendin, Leanda uit de Westcoast van AustralieEen leuk stel uit Duitsland. Die waren maar liefst 7 maanden op vakantie. Ideetje voor een volgende keer
In de Zoo wilde Ingrid graag de kangoeroes zien. Onderweg raakten we aan de praat met een jong Duits stel, met een kleine zoon nog in de buggy. Die bleken zelfs 7 maanden op vakantie te zijn en hadden ook Nieuw Zeeland een beetje vergelijkbaar met ons beleefd. Misschien een ideetje voor de volgende keer, 7 maanden?

De kangoeroes hadden we vrij snel gevonden.

Eindelijk, een kangoeroeDe kangoeroes waren niet erg actief. Te warm

Mooi beesten, maar vandaag zat er niet veel leven in. Het was ook erg warm en een beetje drukkend, zoals het bij ons in Nederland ook kan zijn. Het viel ons op dat ook de dierentuin zelf een beetje lome indruk gaf. Een aantal lege hokken etc. Het gaf een beetje onverzorgd en ongeïnteresseerd beeld. Dat doen we in Nederland beter.
Na een ronde gemaakt te hebben langs wat minder spectaculaire beesten, kwamen we bij de Pinguïns en de Zeehonden. Die waren gelukkig wel actief. We konden de Pinguïns heel goed zien, van boven, van opzij in het aquarium en zelfs van onder.

Pinguin onder waterPinguin net onder water

Mooie beestjes. Een verzorger gaf een uitgebreide uitleg wat Ingrid heel interessant vond. Daarna zijn we naar de zeehondenshow geweest. Dat was superleuk. De foto's en filmpjes spreken voor zich. Tijdens het wachten in de rij raakte Ingrid aan de praat met weer een leuk mens, Christine genaamd.

En weer een leuk gespreksmaatje; ChristineSalto van een zeehond

Ze kletst wat af op zo'n dag.
Iets eten in het (zelfbediening)restaurant lukte niet meer. Het was namelijk "al" 3 uur. Heel typisch.
Vervolgens zijn we naar de apen gegaan, de olifanten en de giraffen. Bij de gorilla's stond aangegeven, dat de gorilla's er de voorkeur aan konden geven om lekker in het hok te blijven.

De verklaring waarom we maar 1 Gorilla hebben gezienDe enige gorilla die we hebben gezien.

Dat bleek dan ook zo en er was helaas geen mogelijkheid om ze dan te kunnen zien. Eentje was er buiten, maar die viel ook al gauw om (zie filmpje). Bij de Chimpansees was het wel wat levendiger.
De giraffes waren lekker actief en ze zaten op een plek, waar je op de achtergrond heel mooi de skyline van Sydney kon zien. Ook daar leuke foto's gemaakt.

Giraffen met op de achtergrond de skyline van SydneySamen eten

We lijken zo wel wat op Japanners, met al dat foto's maken, maar het is thuis (in Sydney) wel erg leuk om ze allemaal weer terug te zien. Soms hebben we echt mazzel met het ogenblik, zoals het "gevecht" om een stukje brood. Zo'n filmpje "plan" je niet.
Om kwart over 5 zijn we weer op de Ferry gestapt en via Circular Quai, met de volgende Ferry naar Darling Harbour. We zaten toch al aan de tax, wat openbaar vervoerkosten betrof (maximaal 15 dollar). Om 7 uur kwamen we in Darling Harbour aan, zodat we mooi op tijd waren voor het Sunset menu. Dat menu hadden we al een paar keer gezien, maar we waren nooit vroeg genoeg om dat te kunnen doen (voor 7 uur). Voor 30 dollar kreeg je dan een entree, hoofdgerecht en een nagerecht en nog lekkere gerechten ook. Ook was een drankje inbegrepen. Dat bleek ook erg lekker te zijn, Ingrid als "main" Lasagna en Edward een biefstuk.

Na het eten zijn we langzaam naar huis gewandeld, want Darling Harbour is niet ver bij ons vandaan. Ingrid is daarna al vlot haar bed ingedoken.
Morgen zijn we van plan om een dag een fiets te huren (dat is een van de attracties die we vooraf hebben gekocht) en Sydney vanaf een fiets te gaan verkennen.
Al met al  hebben we deze (geweldige) dagen een aardige indruk kunnen krijgen van de heerlijke en relaxte stad Sydney; het weer doet natuurlijk ook veel. Het is wat ver weg, maar is zeker een aanrader.

1. Hans:
    10 maart 2016
    Kletskop...
  2. Ingrid en Edward:
    10 maart 2016
    Hoezo? Dat heet contact maken en je open stellen voor andere culturen , Hans!