Gisteren regen en vandaag flinke klim

15 maart 2016 - Rarotonga, Cookeilanden

Maandag was het een enorme regendag. Volgens John, de man die ons zo vriendelijk naar ons hotel heeft gebracht en die hier toeristische uitjes verzorgd, regent het maar één dag in het jaar hier. Nou die hadden we gisteren flink te pakken, want het regende keihard, de hele dag. We hebben gelezen, geslapen, de serie Prison Break (die Marit en Sven voor ons hadden gedownload) gekeken en weer gelezen. Wel lekker, want zo kwamen we lekker aan onze rust toe en we hebben een fijne kamer.

Flink en steil klimpad naar de Needle

Vandaag was het weer gelukkig weer opgeknapt; zo steeds niet echt heel zonnig, maar wel warm en drukkend en gelukkig weer droog. We besloten op de scooter naar het Noorden van het eiland te rijden en vandaar landinwaarts, waar dan kon je de Needle beklimmen, de hoogste berg van Rarotonga (rond de 415 meter). Het allerlaatste stuk van de Needle, de laatse 50 meter is niet beklimbaar, maar de rest hebben we gedaan. We hebben tot nu toe al heel wat tracks gelopen, maar dit was wel de pittigste want we gingen continue verticaal ophoog; continue klimmen over boomwortels en soms enorme stappen nemen om omhoog te komen. Daarbij was het ook allemaal nog spekglad omdat het gisteren zo had geregend. Maar wel geweldig! Wat een klim en wat een omgeving. We liepen nu echt in een tropisch regenwoud, want het was zo warm als in een sauna. Mijn (Ingrids) tennisteam maatjes zullen blij zijn, want ik heb me nu toch een conditie; kan ik goed inzetten in de competitie. Tussendoor zagen we slangetjes, hagedisjes, bloedzuigers en kippen (zelfs helemaal bovenop kwamen we die tegen). En beneden nog koeien en wild lopende varkens. Overigens lopen hier veel honden van katten los rond. John vertelde ons enige dagen geleden dat ze overal wel te eten krijgen en dat de mensen goed voor ze zijn, omdat ze belangrijk zijn in het geval er een tsunami komt of andere weersomstandigheden die om alarm vragen. Je ziet hier trouwens overal waarschuwingsbordjes waar je heen moet in geval van een Tsunami. Nadat we dezelfde steile weg terug gelopen zijn, wat bijna nog moeilijker was omdat het afdalend nog gladder leek, zijn we weer op het scootertje gegaan en hebben wat boodschappen gedaan. Daarna nog bij de waterval hier op het eiland gekeken en toen weer naar de kamer waar we onze bezwete kleren gelijk hebben uitgewassen. Daarnet lekker gegeten bij het hotel en nu weer een aflevering van Prison Break. O ja, en we hebben nog geappt met Linda, die over twee uur naar Panama vertrekt op vakantie. Gek idee dat we elkaar over een week over 3,5 in San Francisco zien; leuk vooruitzicht.

De Needle zelf mocht niet, maar de weg er naar toe was pittig genoeg

1. Silvia:
    17 maart 2016
    Gaaf allemaal hoor. Helemaal niet jaloers