Nog meer snorkelen, vissen, scooteren en lekker genieten

16 maart 2016 - Rarotonga, Cookeilanden

Vanmorgen eerst maar weer eens lekker ontbeten. We hadden gisteren boodschappen gedaan en hadden ook wat ham gekocht, dat is weer eens wat anders dan jam op de boterham. Verder geen klagen hoor; we hebben elke dag vers fruit bij het ontbijt. Daarna zijn we gaan snorkelen.

Uitzicht rechts vanaf de standstoel

Het is vandaag gelukkig weer mooi weer met een zacht briesje en we hebben heerlijk in de strandstoelen en in het water gelegen. Als het mooi weer is, dan kan je als je snorkelt de vissen helemaal prachtig zien en het is zo mooi om de zonnestralen door het water heen te zien komen. Snorkelen doe je vooral om de koralen heen, waar de meeste vissen zitten en waarin ze zich ook verstoppen. Hoewel de vissen hier helemaal niet bang zijn, eerder nieuwsgierig. Als je gewoon in het water gaat staan, dan komen ze naar je toe, waarbij niet alleen kleintjes komen maar ook hele grote joekels van zo'n 50 cm. Als je snorkelt dan zwemmen ze ook niet voor je weg, maar komen ze op je af, kijken wie je bent ofzo. We hebben geen onderwater camera maar vandaag was het met eb zo rustig dat Edward de vissen, staand in het water, prachtig kon fotograferen, alsof we een onderwatercamera hebben! We hebben er een paar fotos van geselecteerd voor dit blog. Aan het eind van de middag hebben we een scooter tochtje gedaan naar de hoofdstad van dit eiland, in het Noorden. Daar hebben we wat gedronken en gekeken naar een mogelijk hotel voor de laatste avond, aangezien we pas om 23.50 uur gaan vliegen. We hebben ook nog een soort van kanowedstrijd van de eilanders gezien. Edward was enthousiast aan het kijken en wilde op een hoekje bij het water gaan zitten en terwijl hij bukte viel zijn zonnebril in het water. Dus dat betekende: schoenen uit en het water in op zoek naar de zonnebril! Dat is trouwens geen probleem hier: want het water is heerlijk qua temperatuur, 27 graden!

Zonnebril uit het water gehaald

Daarna terug op de scooter en toen zagen bij bij Muri, op zo'n 10 minuten van ons hotel vandaag, een avondmarktje. Daar zijn we gaan kijken en bleek dat ze daar allemaal eten en drinken verkochten. We hebben bij een man, die woont op een ander Cook-Eiland (waar maar 80 inwoners zijn), eten gekocht: heerlijk vers met kip en vis en met heel veel groeten. En als drank hadden we vers cocosnootsap met inlands fruit erin (in de blender). Voor 20 euro hebben wij samen heerlijk gegeten. Gezond en vers! Nu zitten we in onze hotelkamer, lekker thee en koffie drinken en nu het reisblog en straks nog weer een aflevering van Prison Break. Heerlijk dagje zo! Je gaat er bijna aan wennen....

Eten op een marktje bij MuriDe kok op het marktje bij Muri

1. Ellie en Rob de Jong:
    17 maart 2016
    Hoi Ingrid en Edward,
    Mooi leven zo, kun je geen koek en sopie beginnen.
    Snorkelen lijkt ons ook heel erg leuk. Die vissen zeggen
    tegen elkaar " kijk daar heb je die rare vissen uit Zwollywood weer die zwommen hier gisteren ook al". Lekker elke dag vers fruit zo van de bomen en struiken.
    Helemaal top.
    Hartelijke groet