The Red Rocks bij Sedona

26 maart 2016 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

De scenic route naar Sedona

Vanmorgen zijn we vanuit Williams vertrokken en zijn we op weg gegaan naar Flagstaff, wat zo'n 40 kilometer verder ligt. Niet zo'n enorm stuk dus, maar we hadden gehoord dat het hier in de buurt ook heel mooi is. Daarom in Flagstaff naar een toeristenbureau gegaan en ons laten informeren. Eerst wilden we gaan skiën maar de mensen van het ski-verhuur bedrijf raadden ons dat af, omdat het een slechte winter was geweest met weinig sneeuw en er nu alleen kunstsneeuw lag wat niet fijn was om op te skiën. We besloten vervolgens om eerst een motel te zoeken in Flagstaff, omdat het nu Paas-zaterdag is en er veel drukte overal was. Vervolgens zijn we naar Sedona gereden, wat zuidelijker ligt vanaf Flagstaff, zo'n 40 km. De weg daar naartoe was een Scienic Way, dus een toeristisch mooie weg. Waarom werd al snel duidelijk, want we zagen bij elke bocht meer mooie uitzichten. We waren namelijk op weg naar Sedona, waar veel rode rotsformaties zijn, The Red Rocks heten ze en het was prachtig. Het weer was vandaag ook fantastisch, helemaal blauw en zonnig. Rood gesteente bij Sedona

Alleen de temperatuurverschillen zijn enorm. Vanmorgen vertrokken we met 54 graden Fahrenheit, dat is ongeveer 12 graden. We hadden onze dikke truien aan en hadden het echt koud. Maar toen we in Sedona aankwamen was het 75 graden Fahrenheit, zo'n 24 graden Celsius, heerlijk dus. We hebben lekker op een terrasje onderweg zitten eten, want het ontbijt was heel karig (geroosterd brood met jam of havermout). Ik, Ingrid, had een heerlijke salade van boerenkool, met pijnboompitten, cranberries en pompoen en Edward had een lekker kipbroodje.

Lekker salade bij Indian Summer

We zaten heerlijk in de achtertuin van een, vooral organisch, Indiaans zaakje, en lekker in het zonnetje. We zitten hier sowieso in de van oorsprong Indiaanse buurt. Veel winkels met Indiaanse sieraden e.d. en dus eindelijk ook lekker en gezond eten. Daarna zijn we het gebied verder gaan bekijken, eerst naar een uitzichtpunt bij het vliegveld in de buurt en later naar een ander uitzichtpunt waar je op de rode rotsen moest klimmen.

Het uitzichtpunt waar wij ook naartoe gingen

Dat was leuk want daar had je van alle kanten uitzicht op de vele rotsformaties, allemaal rood en met verschillende namen, zo genoemd omdat ze op bepaalde voorwerpen of dieren leken.

Een hondekop volgens Ingrid

Daarna hebben we rondgereden daar en hadden ook prachtig uitzicht op "The Cathedral", de bekendste en beroemste rotsformatie hier. Zie de foto.

Dit noemen ze The Cathedral bij Redrocks Sedona

Echt prachtig. Vervolgens hebben we op een terrasje in de zon heerlijk rustig gezeten en van de warmte genoten. Daarna weer op weg terug naar het motel, ingecheckt en de was gedaan. Want in dit motel hebben ze een was- en droogmachine. Toch nog wat huishoudelijke klusjes

Gewacht tot kwart voor negen vanavond en toen de was opgehaald. Helaas bleek het merendeel van de was nog vochtig te zijn uit de droger dus nog van alles opgehangen in de kamer:  op de stoel, bed, kasten enz. zodat het straks droog is. En de verwarming op hoog. Daarna in de buurt iets te eten gezocht, maar we hadden vanavond niet zo'n lekker eten; Mexicaans van een afhaalding, maar voornamelijk koud eten en heel scherp. Dus niet echt lekker. We blijven hier morgen ook en gaan dan in het noorden een aantal Nationale Monumenten e.d. bekijken en doen het wat rustig aan. Niet elke dag doorreizen, maar ook af en toe een beetje uitrusten en genieten van wat er zo vlakbij is. Want de afstanden zijn hier groot als je ergens heen wilt. Sedona werd door de man van het toeristenbureau in Kingman, "the hidden secret" genoemd en dat was ook zo. Blij dat we het vandaag gezien hebben, want die rode stenen in allerlei vormen waren prachtig.