Naar de Oostkust: van airco naar verwarming én zeehonden

29 februari 2016 - Kaikoura, Nieuw-Zeeland

Mooi parkje in PictonPicknicken tussen de wijnvelden

Prachtige wijnvelden

Vanmorgen vertrokken vanuit de Queen Charlotte Sound waar de camping aan lag. Prachtig weer. Mooie tocht door de bergen en langs de Sound. Bij Picton gekeken naar de grote veerboten die heen en weer varen tussen het Noorder- en het Zuidereiland. Vervolgens de stad bekeken. Bij Picton waaide het hard en het was ook een koude wind; dus tijd om de korte broek en teenslippers te vervangen door een lange broek met gympies. Vervolgens van Picton naar Blenheim gereden; daar rij je door het Marlborough wijngebied en we zijn een paar keer een zijweg in gereden om de wijnvelden te zien; echt groot en indrukwekkend. Vervolgens hebben we ergens bij een grote wijnboerderij ons restje spaghetti van gisteren opgewarmd in de camper en buiten, achter de camper (iets meer in de luwte, want de wind ging enorm tekeer) zitten picknicken. Erg grappig, want daar buiten stond een luidspreker met pianomuziek aan en zo zaten we met zijn tweeën tussen de wijnvelden aan de spaghetti met muziek op de achtergrond. Na Blenheim reden we op een prachtige weg langs de zee richting Kaikoura (dus weer zuidelijker). Zo'n 30 km boven Kaikoura stopte Edward, omdat de zee zo wild was en hij wilde kijken en foto's maken. Het regende inmiddels ook en de temperatuur was laag. Toen bleek dat we vlakbij een hele grote zeehondenkolonie stonden. Echt op zo'n 20 meter afstand zag je overal om je heen zeehonden op de keien liggen; sommige met kleintjes die aan het drinken waren bij hun moeder, anderen waren aan het spelen met zeewier (lange slierten) en weer anderen waren hun territorium aan het verdedigen waar de kleintjes speelden. Ook zagen we grote stevige zeehonden, mannetjes.

Prachtig gezicht al die zeehondjes, op nog geen 20 meter afstandEn toen langs de weg een zeehonden kolonieZeehond met neus in de wind

Het was een prachtig gezicht, we hadden er wel uren naar kunnen kijken. Op een gegeven moment zijn we in de camper gaan zitten omdat het zo regende en hebben hele mooie filmpjes gemaakt. We hebben nu niet veel Wifi, dus daarom kunnen we ze nog niet plaatsen maar over een dag of twee zijn we weer in het hotel in Christchurch en daar hebben we vast internet. Dan zullen we er zeker een paar op dit blog plaatsen, want het was echt prachtig. Nu staan we op een camping in Kaikoura; we hebben net de verwarming aangehad omdat het hier echt fris is (terwijl we vanmorgen nog de airco aanhadden, vanwege de hitte!). Typisch Nieuw Zeeland; vier seizoenen in één dag. We hebben kreeft en een visschotel gegeten bij een plaatselijk bekend hotel, want kreeft is hier de specialiteit. Dat moet je dan toch een keer gegeten hebben. Ook gezellig gesproken met twee Indonesische mensen die in Canada wonen. Morgen op de boot op zoek naar walvissen. Hopelijk is de zee niet te heftig... Reispilletjes zijn gekocht.

1. Dirk:
    2 maart 2016
    Hoi reizigers
    Prachtige verhalen en foto's hoor, we krijgen ook zin om weg te gaan. Na een paar mooie dagen is het hier weer aan het gieten (temperatuur 5 graden). Wij genieten van de voorjaarsvakantie, hier waren vandaag ook veel honden te zien.
    groetjes
  2. Ingrid en Edward:
    2 maart 2016
    Haha Dirk, ja andere honden weliswaar. Geniet van de vakantie met hoplijk geen hondeweer!