Heel veel bochtjes en prachtige natuur (Marlboro Sounds)

28 februari 2016 - Momorangi Bay, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen hebben we op het gemak ontbeten en na vriendelijk uitgezwaaid te zijn door onze nieuwe vrienden (de buren) vertrokken naar de Sounds. De Marlborough Sounds is een uitgestrekt gebied met prachtige baaien en natuur, waar we maar een klein stukje van konden ontdekken. Niet dat het niet mooi genoeg is, maar het gaat ons zo langzamerhand aan tijd ontbreken om alles te doen wat we zouden willen.
Eerst hebben we Te Mahia ingetoetst in de TomTom. Dat bleek direct al een prachtige kronkelweg te zijn langs de Sounds. Bij het eerste uitkijkpunt hebben we een korte wandeling gemaakt en genoten van het uitzicht (de baai bij Havelock en aan de andere kant de Mahau Sound).

Sounds 1Sounds 2

Wel weer een sportief tochtje, maar niet zo lang als de eerdere keren. Vervolgens doorgereden naar Te Mahia. Dat bleek een weg te zijn van zo'n 20 kilometer, met alleen maar bochtjes en op en af langs de Mahau Sound. Onderweg een paar keer gestopt om te genieten van iedere keer weer een prachtig uitzicht. In Te Mahia hebben we een smal weggetje omlaag genomen naar een resort, waar we even iets wilde drinken. Ingrid dit keer een milkshake in plaats van thee. Vanuit het resort hadden we wederom een prachtig uitzicht, dit keer van de Kenepuru Sound, en een heerlijk plekje op het terras.

Uitzicht vanaf het resortTerrasje op het resort

Om daar weer weg komen kostte wel enige moeite, omdat we een heel kort bochtje moesten maken op een steile weg. Maar onze trouwe Camper lukte het dit keer ook om ons goed boven te krijgen. (zie video)
Vanaf Te Maria moesten we dezelfde (kronkel)weg weer terug, totdat we bij Linkwater afsloegen richting Picton. Dat bleek een soortgelijke weg te zijn, maar dit keer langs de Queen Charlotte Sound. Deze bleek minstens zo mooi te zijn als de vorige Sound.

Uitzicht onderweg op de route Havelock naar PictonPrachtige sounds

Ingrid wilde graag ergens in de Sound kamperen, maar toen we dit gingen zoeken, waren we er al voorbij gereden. (en dat met max 40 km per uur). Vlak voor Picton zijn we gekeerd en teruggereden naar de gewenste camping aan de Momorangi Baai. Nadat we ons geïnstalleerd hadden, hebben we heerlijk liggen relaxen op de picknick area.

De volgende camping, 15 km voor PictonZonsondergang op de camping

's Avonds hebben we de voorraad eten die we nog hadden zoveel mogelijk opgemaakt (zalm met spaghetti). We kunnen toch niets meenemen als we over een paar dagen naar Australië vliegen. Straks gaan we in de camper het volgende deel van Prison Break kijken en dan lekker slapen. Tot morgen