Lui dagje zon en zee bij Pohara Beach

26 februari 2016 - Pohara Beach, Nieuw-Zeeland

Vandaag besloten we om lekker een dagje te niksen. Gewoon genieten van het mooie weer, het strand en de zee. Het is hier zo'n 27 graden en we staan nu vlakbij het strand en waren ook wel toe aan een dagje rust. We hebben Wifi gekocht op de camping zodat we eens uitgebreid konden Skypen met Linda (gisterenavond) en vanmorgen met papa en mama en daarna nog met Marit en Sven, die morgen op wintersportvakantie gaan. Dat was leuk en gezellig; elkaar weer zien en spreken, alsof je vlakbij bent, is erg fijn. Daarna zagen we dat het weer vloed was. Vannacht om 1.00 uur had Edward ook al foto's gemaakt omdat het strand helemaal vol liep, er bleef nauwelijks zand over. De zee kwam zeg maar tot de trapjes van de camping het strand op. Maar vandaag om 12.00 uur was het weer bijna zover. We hebben onze campingstoeltjes meegenomen (natuurlijk wel helemaal tegen de stenen aan) en hebben genoten van de vloedgolven. Prachtig om te zien. En lekker erin gezwommen; beetje spelen varen. Was hartstikke leuk. En lekker warm water trouwens. Hier drijven echt enorme boomstammen aan vanuit de zee. Heel veel hout, wat we ook al bij andere stranden hadden gezien. Edward heeft een boomstam opnieuw de zee in geduwd en het is erg leuk om te zien wat een kracht het water dan heeft om de boomstam weer verderop aan land te krijgen. Verder hebben we lekker zitten luieren, Edward heeft prachtige schelpen en een soort schelpenhoorntjes gevonden; uitspoelen, soms nog krabbetjes eruit krijgen en laten drogen. En we hebben heerlijk zitten lezen. Niet veel voor de blog om te vertellen. Nog een paar daagjes en dan moeten we de camper alweer in gaan leveren. How time flies when you're having fun. En dat hebben we zeker. We genieten volop. We gaan nu lekker uit eten, mosselen of verse vis en morgen weer een stukje verderop kijken. Bedankt allen voor jullie interesse en/of jullie berichtjes. Fijn dat jullie zo met ons meegenieten!

Mooie fotoMooie kustlijnSteeds weer op zoekWater

1. Mineke:
    26 februari 2016
    Wow, dat ziet er heerlijk uit! En wij maar werken hier ;-)
    We moeten ook maar eens wat gaan plannen: misschien wel iets met Nieuw Zeeland of zo..... Jullie maken in ieder geval goede reclame.
  2. Ellie en Rob de Jong:
    Hoi Ingrid en Edward,
    Groot gelijk om een dagje rust te nemen, zeker na jullie vliegavontuur van gisteren. Mooie foto's dus we genieten zeker mee, ja de tijd gaat snel al bijna een maand voorbij, maar nog 2 te gaan. Uitrusten en dan weer op pad, nog een paar dagen genieten in het mooie Nieuw Zeeland.
    Hartelijke groet.
  3. David van der Schoor:
    26 februari 2016
    Mooie verhalen in een mooi land. Nergens lees ik dat jullie Zwolle missen, de kou en PEC. Haha. Geniet lekker en geniet van die 27 graden.
  4. Lex Bergers:
    26 februari 2016
    Ach ja, jullie hebben immers vakantie, dan moet je wel eens een dagje rusten!
  5. Corrie:
    26 februari 2016
    Wat maken jullie toch een fantastische tijd mee. Fotograaf van het verliefde stel, bijna looping in een vliegtuig en nu lekker zwemmen in zee. Geniet nog maar even volop van het mooie weer en de prachtige natuur .