Laatste dag camper en Christchurch

2 maart 2016 - Christchurch (hotel), Nieuw-Zeeland

Vanmorgen na het ontbijt begonnen met het opruimen van onze spullen en het schoonmaken van de camper. We waren zo rond 12.00 uur klaar en de camper was eigenlijk schoner dan toen we hem kregen! We besloten nog wat met de camper te gaan rijden om nog in de omgeving van Christchurch e.e.a.. te zien. Tenslotte konden we de camper tot 16.30 uur uiterlijk inleveren en nu hadden we nog vervoer. We hadden er stiekem ook best wat moeite mee om van de camper afscheid te nemen; we hebben ons heel fijn gevoeld om met de camper te reizen, hadden een lekker groot bed en alles bij ons wat we nodig hadden. En hij reed prima en bracht ons overal en gaf een gevoel van vrijheid.  En we zaten zo lekker hoog, dus je kon ook zo goed om je heen kijken.

Beach SumnerMooie natuur 2Het is weer lekker weer, genieten voor onze hotelkamer van de middagzon

Eerst naar een postkantoor gereden waar we de schelpen die we de afgelopen weken gevonden hadden, in een pakketje naar onszelf hebben opgestuurd. Volgens een mevrouw van het postkantoor mag je niet zomaar schelpen opsturen, dus maar afwachten of ze door de douane komen, maar we hebben het netjes genoteerd op het pak, dus niets te verbergen. We hadden namelijk prachtige Paua schelpen gevonden in het Zuiden en hele mooie slakkenhuisjes in het Noorden van het Zuidereiland. We zullen wel zien of ze ons huis bereiken. Daarna naar het hotel gereden, waar we al in konden checken en onze spullen in de kamer konden doen. Vervolgens naar Beach Sumner gereden, wat een prachtig plekje is, zo'n 30 minuten rijden vanaf het centrum van Christchurch en waar de mensen uit de stad lekker genieten aan het strand. Twee weken terug was daar nog een aardbeving geweest en toen hadden we foto's gezien in de krant dat er een heel stuk van de berg was gevallen. Dat was daar ter plekke te zien; er stonden nu van die zeecontainers om twee bergen, vlak aan de weg, zodat er niet nog meer rotsen van de bergen op de weg konden vallen. Overigens hoorden we van de buren op de camping dat er gisteren rond 18.00 uur weer een aardbeving was geweest in Christchurch, met een kracht van 5.2, dus best pittig. We hebben niets gemerkt; we reden op dat moment nog een uur van Christchurch vandaan in de camper. We hebben op het strand gekeken en wat gedronken en daarna 3/4 uur terug gereden om de camper in te leveren. Alles was OK en daarna hadden we geluk dat we met een shuttle busje, wat andere mensen ophaalde, konden meerijden en we werden als eerste afgezet en stonden dus een kwartier later, zo rond half 5 in onze hotelkamer. Heerlijk. Daar hebben we de was gedaan en in de droger gestopt. Edward heeft allemaal filmpjes van de afgelopen dagen geupload, want we hebben hier goed internet en Ingrid heeft lekker buiten in de middag- en avondzon gezeten. Lekker relaxed en klaarmaken voor de oversteek naar Sydney. Daarnet bij de Thai gegeten waar we een maand geleden ook gegeten hadden, je krijgt zo je favoriete restaurantjes als je ergens langer bent, haha (in ieder geval Edwards favoriet). Morgen tot een uur of drie Christchurch in en dan 's avonds vliegen naar Sydney. We zijn benieuwd.De laatste dag in de camperSpeciale bomen die je in NZ zietBij de Thai waar we 4 weken terug ook waren

1. Ellie en Rob de Jong:
    2 maart 2016
    Hoi Ingrid en Edward
    Wat een mooie filmpjes van de dolfijnen en walvis.
    Echt schitterend.
    Nu op naar Sydney, een nieuw avontuur tegemoet.
    Op de achterliggende periode kunnen jullie met veel plezier terugkijken, wat een prachtige reis en fijn dat wij er van mee konden genieten.
    Zo'n camper is ook wel fijn, je eigen huisje bij je te hebben.
    Veel plezier met jullie volgende reis.
    Hartelijke groet.
  2. Jan Kruithof:
    2 maart 2016
    Ik hoor het al. Ook hier is de campervirus toegeslagen. Mooie foto's, video's en verhalen. Australië we komen er aan!!!