Afscheid Nieuw Zeeland en reis naar Sydney

3 maart 2016 - Sydney, Australië

Na een rustig ontbijt, uitchecken en opbergen van de koffers zijn we samen Christchurch ingelopen. Maar eerst nog afscheid nemen van al die mooie schelpen die Edward had verzameld op de diverse stranden. Jammer dat ze niet mee konden en hopelijk komt ons pakketje wel aan. Edward heeft ze op een grasveld mooi uitgestald voor de mensen die er langs lopen, soort mini-museumpje.

De schelpen die we helaas niet mee konden nemen

Wat betreft Christchurch: De vorige keer hadden we het 's avonds gezien (deels) en was het deprimerend. Er was haast niemand in de stad en we zagen alleen maar gebouwen met hekken eromheen, omdat ze onbewoonbaar waren geworden door de aardbeving van enige jaren geleden. We bedachten dat we dan een stukje door het centrum zouden lopen en dan in de Botanical Gardens zouden gaan zitten lezen. De shuttle bus zou ons om half 4 ophalen, dus we hadden tijd genoeg en het was heerlijk weer, dus lekker om buiten te zijn (alleen beetje wind). Christchurch bleek echter heel gezellig te zijn; overal wat activiteit, zowel veel bouwactiviteiten (er is echt weer sprake van wederopbouw), als ook veel toeristen en gezellige winkeltjes en terrasjes. Veel winkels zijn nu in containers gevestigd, wat er best leuk uitziet en ook diverse restaurants en barretjes zitten in containers.

Letterlijke opbouw van de stadoveral containers 3

Daarnaast worden veel caravans gebruikt als kleine take-away eethuisjes. Je ziet dan hele rijen mensen ervoor staan. Dus ze houden daar wel van lekker eten, vooral Aziatisch is populair. Wat ook opviel is dat hier gezonder eten wordt aangeboden dan bijvoorbeeld in het Zuiden, waar veel meer fish and chips en pies of gefrituurd eten wordt aangeboden. Ingrid had een lekkere salade en genoot daarvan. Vervolgens naar de botanische tuinen, prachtig. Edward bleef maar foto's maken. We hebben daar op een bankje zitten lezen en gingen rond kwart voor drie terug. Het bleek echter zeker 3/4 uur lopen dus we hebben bijna gerend en kwamen aan op het moment dat de taxi aan kwam. We hadden het er warm van! De vliegreis ging prima en Edward, die aan het raampje zat, bleef foto's maken, want we zagen zowel de Alpen van Nieuw-Zeeland heel mooi liggen en ook Sydney waar het vliegveld een hele ronde overheen maakte voordat het landde.

Mount Cook boven de wolken 2Sydney vanuit de lucht 2

Bij de douane was het megadruk, maar we hadden geluk want konden gelijk doorlopen. Toen op zoek naar de vooraf geboekte shuttlebus. Dat was erg complex, maar ook gelukt en gelukkig wilde de taxichauffeur bellen naar het appartement, want anders hadden we voor een dichte deur gestaan. We kwamen zo rond 22.00 uur en konden even lekker bijkomen. Want van zo'n dag met veel lopen, rennen, vliegen, zoeken enz. word je wel moe zeg. We hebben trouwens een heerlijk appartement hier, beneden een ruime kamer met grote TV, bank, tafel, stoelen, luxe keuken met afwasmachine, magnetron, oven enz. en wasmachine/droger. Boven (het is een split level appartement) een bureau, kastenwand, bank, airconditioner (die goed werkt, wat fijn is want de ramen zijn geblindeerd en dicht, hahaha) en natuurlijk een bed. Maar wel een fijn bed trouwens. We zullen morgen hiervan wat foto's plaatsen.

1. Derk:
    4 maart 2016
    Hoi Edward en Ingrid,

Mooie verhalen, mooie landen, kort om, geweldig wat jullie meemaken.
    Geniet er van!!

vrgr
    Derk
  2. Hans:
    4 maart 2016
    Hoi globetrotters,
    Wat een prachtig reisverhaal tot nu toe, wat een indrukken en een mooie foto's!!
    Leuk om dit allemaal te lezen (terwijl ik nu de sneeuwvlokken buiten zie neerdalen) en knap om dit toch iedere dag weer even met iedereen te delen. Ik kijk er alweer naar uit om de verhalen uit Australië te zien binnenkomen!
    Eline is eind vorig jaar 2 maanden in d'r uppie naar Australië geweest. Ben benieuwd of ik bij jullie nog wat ga terugzien uit haar experience.
    Voor nu, heel veel plezier samen en geniet van al het moois op jullie pad.
  3. Ingrid en Edward:
    5 maart 2016
    He Hans wat leuk om wat vsn je te horen. Fijn dat je mee geniet op onze reis. Dat blog schrijven helpt ons ook om alle indrukken een beetje te kunnen plaatsen en we krijgen er erg leuke reacties op. Groetjes aan Adrie