Hop on Hop off Sydney: eerste indruk krijgen

4 maart 2016 - Sydney, Australië

Vandaag is het 4 maart, de dag dat mijn broer Constant 50 jaar is geworden! Wij hebben je al via allerlei media gefeliciteerd, maar nu nog even via de blog: van harte Con!

Verder hebben we van onze buurman op de walvisboot, Martin uit de UK,  de door hem beloofde foto's gekregen. Hij heeft namelijk een hele goede camera en de foto's van de walvis en de dolfijnen zijn echt heel scherp en prachtig. Ze staan nu ook op onze blog bij 1 maart. Nog even een hieronder alvast een voorproefje.Dolfijnen 2 (copyright een Engelse medepassagier)De walvis vlak voor dat hij ging duiken 2 (copyright Martin)

We zijn vandaag begonnen met ons nieuwe huisje wat meer te verkennen. We zijn echt van alle gemakken voorzien! Toen ergens koffie/thee gedronken en Ingrid yoghurt met granula (of zoiets) met fruit, heel lekker en gezond. Toen boodschappen gedaan, dus we hebben weer voorraad. We zijn toen op zoek gegaan naar een VVV in het Darling Harbour District waar we "wonen". Daar hebben we een IVenture Card gekocht en daarmee kunnen we nu de komende week 5 attracties doen in Sydney. En een openbaar vervoer kaart gekocht, zoiets als de Oyster Card in Londen. We zitten heel centraal; de wijk Darling Harbour is enorm gezellig met veel terrasjes, winkeltjes, Chinese tuinen e.d. Het is heel levendig. We zien overal ballonnen en grote harten e.d. opgesteld staan. Het blijkt de Month of Love te zijn in Darling Harbour. Ook wel passend bij de naam tenslotte. De afsluiting is morgenavond met een gay-parade door de stad. Alles staat in het teken van de liefde en van de parade. Daar gaan we dus maar een kijkje nemen. We hebben een hop-on hop-off buskaartje gekocht, als een van de eerste attracties van onze kaart. De route is opgedeeld in twee lussen: een door de wijken van Centraal Sydney en een lus bij Bondi Beach. Die doen wel morgenochtend. We hebben door deze bus al een heel goed beeld van Sydney gekregen. Het sprankelt overal en ook door het mooie weer is alles heel vrolijk. Ook een mooie mix van oude en moderne gebouwen. Er wordt ook hier veel gebouwd. De historie vanuit Engeland is hier ook direct overal merkbaar. Edward heeft nog een beeld van zijn naamgenoot gefotografeerd, koning Edward VI. We zijn uitgestapt bij het Opera House, zeer bekend natuurlijk en hebben genoten van het prachtige uitzicht o.a. op de Harbour Bridge. En heerlijk daar op een terrasje gezeten. Daarna weer op de bus en de ronde helemaal afgemaakt en vervolgens bij de Darling Harbour haven nog het happy hour meegepikt. Er werd live muziek gespeeld en het was vrijdagavond, dus ook de mensen die gewerkt hadden de hele week vierden hun weekend. We zaten bij een groep mensen van de administratie van een bank aan tafel en Ingrid heeft nog leuke gesprekjes gevoerd over hun leven en werk, kosten voor onderhoud en salaris e.d. Was heel leuk. Daarna gegeten bij een pizzeria. En toen naar ons huiske, want het voelt echt als een heerlijke basis. We zitten in een tussenstraatje, horen dus amper de geluiden uit de stad, maar als we uit de straat lopen, zitten we overal vlakbij en bruist het gelijk om je heen. Genieten dus. Morgen de andere lus op de bus! Rijmt ook nog.

De keuken en badkamer (erachter)Het is de maand van de liefde in SydneyOpera HouseSelfie voor de Harbour bridgeLekker genieten van de avondzon in Darling Harbour

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Con en Karin:
    5 maart 2016
    Ik heb een extra lange verjaardag gehad, begonnen op Sidney-tijd, daarna gewone Nederlandse dag en uiteindelijke afgesloten met de laatste verjaarswensen uit San Fransisco. Totaal bijna 48 uur verjaardag op 4 maart. Dank voor de felicitaties en we vieren het nog wel als jullie terug zijn.
  2. Con en Karin:
    5 maart 2016
    Ik zag net nog iets "opmerkelijks".....Jullie zitten precies op de helft van de af te leggen kilometers:

Huidige locatie: Sydney, Australië.
    Volgende locatie: Rarotonga, Cookeilanden.
    Achter de rug: 21.844 kilometer (13.573 mijl).
    Voor de boeg: 21.854 kilometer (13.579 mijl).

Is toch wel bijzonder, nietwaar? Geniet er nog lekker van.

Groetjes, Karin.
  3. Ingrid en Edward:
    5 maart 2016
    Ja wat grappig zeg dat we precies op de helft zitten qua af te leggen km's!! Wisten wij ook niet
  4. Corrie:
    5 maart 2016
    Voor mijn gevoel zijn jullie met de derde fase van je reis begonnen. Nu Australie ontdekken en genieten van deze cultuur en natuur. Heel veel plezier samen!
  5. Lex Bergers:
    5 maart 2016
    Gefeliciteerd met Con!! Nu weer verder met genieten!
  6. Lex Bergers:
    6 maart 2016
    Ja hoor, lekker aan het werk in de natte sneeuw, hagel en harde wind!! Verlang naar de zomer!!
  7. Michiel:
    7 maart 2016