Hollywood!

21 maart 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Na een rustige ochtend, waarin we havermout van het hotel hebben opgewarmd in onze magnetron (er is geen ontbijt bij dit hotel) en lekker uitgebreid hebben geskypt met Marit en papa en mama, zijn we met de auto naar het centrum van Hollywood gereden. We hadden gelezen dat we de auto ergens vlakbij in een parkeergarage konden stallen en deze konden we met de TomTom prima vinden. Met de roltrap vanuit de parkeergarage naar boven en daar bleken we gelijk in het centrum van Hollywood te staan. We hebben even rondgekeken, zijn bij de VVV geweest en hebben koffie en thee gedronken. Ingrid had een Ceasar salade besteld, omdat inmiddels al half twee was en ze best honger had. De salade was heerlijk, maar wel met heel veel saus erop. Alles is hier met een maatje meer, groter, dikker, hoger, enz. We zaten op een soort terrasje binnen en als je naar het toilet wilde, dan kwam je via een deur in een enorme speelhal terecht, waar je dan door het bedienend personeel de weg naar de WC werd gewezen. Erg grappig. Vanaf de 2e verdieping van het gebouw daar, kon je heel mooi in de verte de beroemde letters Hollywood op de berg zien staan. We hebben ook het Dolby Theater gezien waar de Oscars worden uitgereikt.

Dat moet je gezien hebben, heOscar en Ingrid

Daarna naar de Walk of Fame, erg bekend natuurlijk, waar alle sterren van de beroemde musici, acteurs, enz. op de straat liggen. Er liepen ook wat verklede types rond, straatspelers en we kwamen Jack Sparrow in levende lijve tegen. Geweldig; hij wilde zelfs graag met Ingrid op de foto met een van zijn tegenspeelsters (met zwarte tanden).

Ingrid met straatartiesten 1Mijn vriend Shrek en ik

Daarna zijn we naar het Chinese Theater gegaan, wat is opgericht door Sid Grauman. We hebben daar een rondleiding gehad van een half uur. Daar voor dat theater op de grond liggen allemaal hand- en voetafdrukken van bekende en beroemde Amerikanen.

De grondlegger van het plaatsen van afdrukkenGeweldige rondleiding door het Chinese Theatre

Ook een aantal hele oude, zoals bijvoorbeeld van Shirley Temple, John Wayne en de laatste nieuwe was van 1 maart j.l. Het verhaal erachter is dat een vriendin van Sid Grauman kwam kijken naar de bouw van het Imax theater en per ongeluk in de nog zachte cementen vloer, twee afdrukken achterliet van haar hakschoenen. Dit bracht Sid Grauman op het idee om van bekende en beroemde vrienden van hem (acteurs e.d.) de hand- en voetafdrukken te nemen en deze voor het theater op de grond te leggen. Erg leuk, want je ziet er veel van allemaal bekende mensen, o.a. Michel Jackson, Johan Travolta, Bruce Willis, Frank Sinatra.

De handafdruk van Ingrid

En van Marilyn Monroe lag er ook nog een kristallen oorbel in het cement. De afdrukken worden nog steeds in zacht cement gemaakt. Er waren ook kostuums die gedragen waren door beroemdheden bij premières enz, zoals de premierejurk van Grace Kelly. Daarna hebben we nog wat winkeltjes bekeken en zijn we met de auto naar Mulholland Road gereden. Deze weg gaat omhoog in de de heuvels van Los Angeles en van daaruit heb je een lookout punt over de hele stad en nog verderop heb je een park, waar veel LA-ers hun hond uitlaten en/of aan het hardlopen zijn en daar hebben we ook gelopen naar een hoog punt, vanwaar we de letters Hollywood weer zagen en een prachtig uitzicht hadden over de hele stad.

LA vanaf een heuvel bij Runyon CanyonLA vanaf een heuvel bij Runyon Canyon 2

Overigens lazen we bij het uitkijkpunt dat de letters Hollywood ooit zijn neergezet als een reclamestunt van een onroerend goed verkoper. Toen stond er Hollywoodland, maar door erosie zijn de laatste vier letters er op een gegeven moment afgevallen. Toen bleef Hollywood over en vanaf 1974, toen ook die letters slechter werden, heeft de gemeente ervoor gezorgd dat deze onderhouden werden, wat heeft geresulteerd in de huidige Hollywood letters, die erg bekend zijn en vaak gefotografeerd worden. Toen lekker naar ons hotel en een pizzaatje gegeten.

1. Jose:
    22 maart 2016
    hoe gaan jullie ooit weer wennen aan ons saaie Nederlandse leven?
  2. Johan en Petra:
    22 maart 2016
    Hallo Edward en Ingrid,
    Na al het mooie natuurschoon in Nieuw-Zeeland zijn jullie nu in het land waar wij onze mooiste reiservaringen hebben opgedaan.Ik ben benieuwd hoe jullie de natuurwonderen van dit deel van Amerika zullen ervaren. Grand Canyon, Bryce( vergeet niet de zonsopgang te ervaren) Zion(de Narrows,waden door de rivier tussen immens hoge rotspartijen), Monument Valley etc etc. Als jullie Las Vegas aandoen pas dan goed op je Dollars. Edward ik herinner mij nog goed hoe jij je peseta's verspeelde aan de mannen van balletje-balletje in Barcelona(1989?). Heel veel plezier daar!!
    Johan en Petra.
  3. Michelle:
    31 maart 2016
    Ook voor ons bekend terrein! Arnold Schwarzenegger heeft gigantisch kleine voeten, haha!
    Als die plaatsen die Johan en Petra noemden, hebben wij ook gezien. Geweldig om mee te liften!
  4. Michelle:
    31 maart 2016
    O ja, nog een tip: bestel géén pizza meatlover in de Pizzahut!