Aankomst in Los Angeles

20 maart 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Gisterennacht om 21.30 uur zijn we opgehaald door de bus van het hotel en werden we naar het vliegveld van Rarotonga gebracht. We reisden met een aantal mensen die we in het hotel hadden leren kennen, een paar Canadezen, die door vlogen naar Vancouver en een Engels echtpaar, wat nog 5 dagen langs de westkust van Californië zou reizen. We hebben een goede vlucht gehad en ook bij de douane liep het soepel en vervolgens met de shuttle bus naar de autoverhuur. Aangezien we de auto meer dan 5 weken huren, waren we een uitzondering en werden we gelijk geholpen. Schijnbaar huren de mensen vaker voor een kortere tijd een auto. We mochten naar de rij waar de middelclass auto's stonden en mochten er één uitkiezen. Aangezien zowel Marit als ook Linda nog met ons mee gaan rijden, hebben we vooral geselecteerd op de grote van de kofferbak. Maar goed, het oog wil ook wat, dus Edward ging voor een zwarte Dodge, een supermooie auto.

Onze auto voor 5 weken

Vervolgens met de TomTom met Amerikaanse kaarten erop, die we in Nederland via Marktplaats hadden gekocht, op weg. Gelukkig maar dat we die TomTom bij ons hadden, want het is het wel zoeken en er zijn veel snelwegen die wel 10 rijen breed zijn en dan moet je alles ook gelijk snappen. Dat deden we natuurlijk niet gelijk, dus een paar keer weer ergens de snelweg af en weer op. Maar dan leer je gelijk de auto goed kennen. Het is namelijk een automaat en hij rijdt prima, maar je moet wel even snappen hoe het allemaal werkt. Zo hangen de stoplichten bijvoorbeeld aan de andere kant van de straat, maar je moet wel even door hebben dat deze voor jou gelden! We hebben ons hotel met onze TomTom goed gevonden en we hebben een hartstikke mooie kamer. Met een kingsize bed, maar dan niet alleen qua maat, ook qua hoogte. Ingrid moet echt moeite doen om het bed op te komen, zeg maar op te klimmen, zo hoog is het. En daarbij ligt het helemaal vol met kussens, heerlijk hoor.

Hotel Regency InnDe luxe hotelkamer; zoekplaatje naar Ingrid op het grote bed

Aangezien we amper geslapen hadden vannacht hebben we even heerlijk uitgerust en toen, na een uurtje even naar de supermarkt hier vlakbij. Daar hebben we een goedkope koelbox gekocht en wat water, appels, bier en wijn. Als we dan binnenkort naar de nationale parken gaan, dan hebben we lekker water enzo mee en kunnen we ons brood en proviand ook koel houden. Als we dan geen "koek en zopie" vinden onderweg, dan hebben we ons eigen eten bij ons. Ons kan niets gebeuren! Daarnet hebben we lekker gegeten. Hier vlakbij zijn een aantal leuke en niet te dure restaurantjes en bij een ervan hebben we gegeten. Daar kreeg je bij het hoofdgerecht een enorm saladebuffet bij, waar je van kon opscheppen wat je wou. Ingrid werd er helemaal blij van, eindelijk eens lekker allerlei salades gegeten.

Tja, zoiets kost geldDe saladebarEn, wat was ze gelukkig

Het stukje kip hebben we in een doggy-bag meegenomen, zijn we gelijk op zijn Amerikaans bezig. Maar dat is vast morgen wel lekker. We zijn nu dus zomaar in the States! Hartstikke leuk, morgen Los Angeles maar eens wat gaan ontdekken. Maar eerst maar eens een goede nacht slaap pakken.