Golden Gate Parc en Linda's verjaardag

14 april 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag (donderdag 14 april) is Linda's verjaardag en we zijn natuurlijk begonnen met haar feliciteren (via Facebook, want ze was naar college) en hebben via Skype gepraat met papa/opa en mama/oma. Daarbij kregen we al een hoop felicitaties binnen via de computer, beginnend op woensdag vanuit Nieuw Zeeland en toen vanuit Nederland. Bedankt allemaal! Aangezien Linda dus eerst nog naar school moest, zijn we met zijn 3en naar het Golden Gate Parc gegaan om daar te kijken. We zijn inmiddels aardig gewend aan het openbaar vervoer hier en stopten met bus 28 voor de ingang van het park, vlakbij de plaatsen waar we wilden kijken. We moesten namelijk wel goed kijken waar we uit moesten stappen, aangezien het Golden Gate Park niet zomaar een park is, maar enorm groot (4,1 km²) en door zijn rechthoekige vorm vergelijkbaarmet Central Park in New York. Het is zelfs nog 0,7 km² groter en daar zijn ze hier trots op, vandaar dat we het maar even vermelden. We zijn daar in de toren van het De Young museum geweest en hebben de Japanse Theetuin bezocht.

Golden Gate ParkIngrid in een setting van Zeg maar nee, dan krijg je er tweeJapanese garden in Golden Gate ParkIngrid en Marit in de Japanese Garden 2

En vervolgens langs een grote vijver gelopen om daarna weer naar het hotel terug te gaan om al onze kadootjes op te halen. Via het hotel naar Chestnut street, bij ons in de buurt, op zoek naar een banketbakker om iets van taartjes mee te nemen. We vonden een cupcake-zaakje en hebben zes cupcakes meegenomen en toen naar Linda.

In de bus naar Linda, met kadootjesIn de bus naar Linda, met kadootjes 2

Linda stond ons al op te wachten bij de bushalte en we hebben toen gelijk voor haar, op straat, lang zal ze leven gezongen. Vervolgens in haar huis een gezellige verjaardag gevierd; lekker koffie/thee, wat gelunched, kadootjes uitgepakt en de kaarten van iedereen uit Nederland gelezen en natuurlijk de cup cakes gegeten. Heerlijk, maar super zoet. Was heel gezellig.

Op Linda's kamer met alle kadootjesLinda is blij met de kadootjes

Daarna kwam haar kamergenootje Noor ook thuis en vervolgens zijn we richting de wijk Little Italy gegaan met diverse bussen (2x overstappen). Linda had daar een tafel gereserveerd in een pizzeria. We hebben heel lekker en gezellig gegeten daar met zijn vijfen en vervolgens weer terug met de bussen naar haar huis. Daar kwamen al haar vrienden uit San Francisco bij haar langs. Leuk om iedereen te ontmoeten, allemaal internationale studenten uit diverse landen, Duitsland, Noorwegen, Korea, Frankrijk, enz. Er was zelfs een student van het conservatorium bij die opera studeert en die nog (heel serieus) twee liedjes heeft gezongen voor Linda. Het was heel speciaal om hier bij te zijn en om met haar vrienden te spreken en het sfeertje mee te maken van zo'n groep internationale vrienden met elkaar. Leuk ook om te zien hoe Linda aan het genieten was.

Uit eten in San Francisco voor Linda's verjaardagLinda's verjaardag met vriendenLinda's verjaardag (2)

Vervolgens zijn Edward en ik met de bus naar ons hotel gegaan en is Marit nog mee uitgeweest naar een bar waar ze met zijn allen gedanst hebben. Die kwam wat later thuis met de Uber-taxi.

1. Dirk:
    15 april 2016
    Van harte gefeliciteerd Linda, namens de hele familie, prachtig om zo je verjaardag te vieren. Je Engels zal wel aardig vooruit zijn gegaan.
  2. Carla:
    15 april 2016
    Gefeliciteerd met Linda! Wat fijn om met zijn allen haar verjaardag daar te vieren. Mooie herinnering.