Downtown Las Vegas

7 april 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vanmorgen heerlijk ontbeten, met ieders twee eitjes. Nog 6 te gaan.
Daarna zijn we weer naar de strip gegaan, waar bijna alle grote hotels zich bevinden. We wilden een paar hotels gaan bezichtigen, zoals Hotel Venetian. Wat is dat groot!!!! Je kan wel een hele dag rondlopen in dat hotel. Prachtige plafondschilderingen, geweldige kunstwerken en natuurlijk de gondels die dwars door het hotel varen. We zagen zelfs een stelletje, dat in de gondel ging trouwen. Ambtenaar van de burgelijke stand mee in de gondel (tenminste dat nemen we aan, want we weten niet hoe dat precies werkt hier).

Mooie plafondschildering bij Hotel VenetianDe gondels in het Hotel Venetian

Verder was het in het hotel enorm druk. Er was een conferentie aan de gang en je zag overal mensen met badges lopen, vaak met een tasje met gadgets, We vermoeden dat het een IT conferentie was.
Na een paar uur waren wij het wel zat bij dit hotel, maar het was wel geweldig om een keer gezien te hebben. Verder hebben we nog een beetje op de strip gelopen, een waterval bekeken, een paar mooie boten bekeken bij een ander hotel en vervolgens de bus genomen terug naar het hotel. Ingrid wilde graag nog een paar uur bij het zwembad liggen en Edward ging Freemont verkennen en zou vast een leuke gelegenheid zoeken waar we konden gaan eten. We hadden namelijk een tip gekregen dat we downtown Las Vegas zeker niet over mochten slaan. (bedankt Rene). Freemont bleek veel meer in ons straatje te passen. Lang niet zo overdadig en grootschalig. Hier zag je straatartiesten, alhoewel je bij een aantal best wel vraagtekens kon stellen of het wel artiesten waren. Kerels die in een klein stringetje rondlopen zijn niet de echte artiesten waar we warm voor lopen. Maar het was wel grappig om te zien.

Of hij het warm had weet ik niet, maar goed spelen kon hij nietDanseressen in het casino
's Avonds zijn we samen naar Fremont gegaan. Ook Ingrid vond dit meteen leuk. Het is daar veel kleiner en overzichtelijker, maar ook veel gezelliger. Er zijn een drietal stages, waar optredens worden verzorgd. We hebben eerst wat gedronken bij zo'n stage, waar "de dansende DJ" aan het draaien was. Ze draaide ook nog goede muziek ook.

De dansende DJ Danseres op de bar. Waar hebben we dat eerder gezien ?

Je ziet er van alles. Vlak voor ons was een dronken man een poging aan het doen om te dansen. Veel meer dan schommelen was het niet, maar toen hij daarbij ook nog zijn shirt uit deed vond een politieagente het nodig om hem daar weg te halen. Binnen no time waren er een paar collega's van haar bij en met z'n vieren hebben ze hem buiten Freemont gedreven. Over het algemeen zagen we wel meer dronken of aangeschoten mensen bij Freemont. Meer dan bij de hotels op de strip.
Verder zagen we veel verklede ( of eigenlijk meer half uitgeklede) mensen. Ook waren er meer schaars geklede dames te zien. Een aantal waren op de bar aan het dansen (waar kennen we dat van?)
We hebben gegeten bij het restaurant Tony Roma's. Edward had 's middags al gezien dat je daar Steak en Lobster (kreeft) kon krijgen voor weinig geld.

Lobster en Steak voor 11,99. Geen geld en heerlijkDat hebben we 's avonds gegeten, heerlijk

Er bleek 's avonds een rij te staan toen we het restaurant binnen wilden gaan. Tijdens het wachten raakten we in gesprek met een invalide man in een electrisch karretje. Hij bleek daar samen met zijn broer te zijn. Ze kwamen uit Alaska. Toevallig kregen ze het tafeltje naast ons, zodat we daar nog even leuk mee hebben gekletst.
Het eten was geweldig. Dat verklaarde wel meteen waarom er een flinke wachtrij was voor het restaurant.
Na het eten hebben we nog even een klein beetje ons geluk beproefd in een paar casino's. Maar eigenlijk snapten we er te weinig van hoe het allemaal werkt daar, zodat we het al gauw gezien hadden. Het is allemaal zo overweldigend en zo massaal en het personeel heeft geen tijd, of neemt de tijd niet, om je uit te leggen hoe alles werkt. Meer als 10 dollar waren we niet kwijt.
Daarna nog even naar een goede band gekeken, de Yellow Brick Road. Heerlijke muziek, maar ze speelden helaas nog maar een paar nummers. Het klonk echt heel goed en voor de ouderen ons vast ook wel herkenbaar. (Zie de filmpjes)
Om 12 uur zijn we weer met de bus naar het hotel gereden en Ingrid ligt er nu al een tijdje in. Morgen moeten we om 10 uitgecheckt zijn, dus vroeg opstaan als we ook nog lekker willen ontbijten. De weersverwachtingen zijn wat minder voor de komende dagen, maar in Death Valley, waar we morgen gaan kijken, mag het ook best wat koeler zijn. Benieuwd waar we morgen overnachten.

1. Ellie en Rob de Jong:
    8 april 2016
    Hoi Ingrid en Edward.
    Dat is wel een hele belevenis in Las Vegas als we dat zo allemaal lezen. Echt amerikaans, volledig over de top maar wel leuk om eens mee te maken. Dat hoetel Venetian ziet er wel heel bijzonder uit. Goed dat jullie niet verder zijn gaan gokken. Zonde van je geld. Succes in death valley.
    Hartelijke groet.