Fantastische dag in Abel Tasman Parc

24 februari 2016 - Abel Tasman National Park, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen, na een lekker ontbijtje, hebben we de camper bij het strand gezet en zijn om 10.30 uur vertrokken met de boot. Een geweldige tocht langs het Abel Tasman Parc, van zo'n 1,5 uur met de boot. We hebben de Split Apple Rock gezien, de rotsen waar zeehondjes zitten en geweldige stranden. Op de meeste stranden mensen afgezet en bij een van de laatste stranden werden we zelf afgezet. We zaten daar even lekker op een boomstam wat te drinken toen een Duits stelletje probeerde met een timer een foto van zichzelf te maken, wat niet helemaal lukte. Ingrid vroeg toen of ze een foto van hun kon maken en vervolgens gingen ze bij de zee staan en vroeg de jongen of ik (Ingrid dus) er veel van ze wilde maken. Voordat ik er erg in had, ging hij op zijn knieën en vroeg hij zijn vriendin ten huwelijk. Ik schrok me rot en besefte dat ik nu heel veel mooie foto's van ze moest maken. Het was een heel bijzonder moment om daarbij te zijn en ik had tranen in mijn ogen van emotie. Het grappige was dat terwijl ik druk was met foto's maken, Edward hier weer foto's van maakte (zie één van de foto's). We hebben ze gefeliciteerd en een tijdje met ze gesproken en daarna zijn we op pad gegaan. Een track van zo'n twee uur lopen; valt wel mee dus. Leuk om een stuk van het Abel Tasman pad te lopen; je ziet hele groepen met enorme rugzakken op het track lopen (dit is helemaal zo'n dag of drie lopen). Het was prachtig; mooie vergezichten, dan de bergen door en dan weer in het regenwoud, leuke paadjes en in tegenstelling tot het zuiden, ook geluiden van vogels. We genoten volop. Vervolgens kwamen we bij een logde aan, waar we wat hebben gedronken en toen hadden we nog een 1,5 uur en hebben we gezwommen in de zee en heerlijk op het strand gelegen en Edward heeft schelpen gezocht. Daarna met de boot weer 1,5 uur terug en een leuk gesprek gevoerd met een echtpaar uit het Noordereiland. Daarna met de camper nog 1,5 uur door allerlei haarspeldbochtjes om naar Takaka te komen, waar we nu zijn. Dit plaatsje ligt aan het begin van de Golden Bay, moeilijk bereikbaar maar moet prachtig zijn. We gaan het morgen zien. Het was wederom een fantastische dag; mooie natuur gezien, leuke dingen gedaan, leuke gesprekken gevoerd en staan nu op een gezellig klein campinkje dichtbij het plaatsje en hebben lekker gegeten bij de plaatselijke kroeg; Edward hamburger en ik een soort van wilde konijnenragout met pasta; hmmm. We hebben al leuke tips gekregen van de campingbaas van wat hier in de buurt te zien en te doen is, dus wordt vast leuk.

Onderweg in Abel Tasman ParcFotograaf bij een huwelijksaanzoekOpen rotsformaties Abel Tasman ParcSamen gelukkig

1. Con en Karin:
    24 februari 2016
    En.... heeft ze JA gezegd ??
  2. Ellie en Rob de Jong:
    Hoi Ingrid en Edward,
    Wat een mooi verhaal over het huwelijks aanzoek. Dat is wel een zeer aparte gebeurtenis. Fijn dat de laptop weer werkt, we genieten van jullie prachtige foto's.
    Wat een landschappen en vergezichten.
    Hartelijke groet.
  3. Wilfried:
    24 februari 2016
    He, klinkt alsof het nog steeds heel goed naar jullie zin hebben. Ik vind het een heel vreemd idee dat jullie nog steeds in Nieuw Zeeland zijn. :)
    Veel plezier nog!