Nu het echte Tokyo ontdekken...

1 februari 2016 - Tokyo, Japan

DSC06503DSC06520DSC06534DSC06547Vanmorgen zijn we, na een ontbijt met bouillon, salade en wat brood (wat prima was) op tijd vertrokken om het echte Tokyo te ontdekken. We zijn met de metro, na eerst verkeerd te zijn ingestapt en weer terug te gaan, naar de wijk Asakusa gegaan, waar we een hele oude tempel hebben bekeken. Daaromheen waren allemaal leuke straatjes met kleine kraampjes waar van alles werd verkocht. Je zag ook een aantal bakkers, die zelf koeken met allerlei vulling erin met gietijzeren vormen aan het bakken waren. (zie eerste foto). Vervolgens vlakbij naar de VVV gegaan, waar we na goed advies, naar de hoogste verdieping gingen en een prachtig uitzicht hadden. Wat je daar ook zag waren een soort karretjes met plaats voor twee personen, die niet getrokken werden door paarden, maar door mensen. Heel bijzonder. Ze trokken het karretje op snelheid en gingen dan rennend tussen het verkeer door. We hebben er een foto van gemaakt, maar ze maar niet aangedaan erin plaats te nemen! Vervolgens eind gelopen en bij een gezellig familiezaakje een grote kop noedels met bouillon gegeten. Ingrid kreeg uitleg over hoe je met stokjes moet eten en dit lukt zowaar al een stuk beter. Een geslurp wat je in dat zaakje om je heen hoort van alle nette dames en heren die daar heerlijk de soep aan het opslurpen zijn!! Vervolgens via allerlei metroverbindingen (we snapten inmiddels hoe het werkt) naar een soort Mediamarkt waar we een speciale toeristen-metrokaart voor de overige dagen hebben gekocht. Wat een gezoek, wel grappig. En toen door naar een hele andere wijk, Ikebukuro, waar veel jongeren leven en wonen. Het grappige is, dat we vanmorgen, in tegenstelling tot gisteren toen het zondag was, een compleet ander beeld zagen. Nu liepen er rond half tien vanmorgen en vanavond een hele rij zakenmensen naar en van hun werk en gisteren waren de straten bijna leeg! Overigens hebben er veel mondkapjes op. We hebben daar gezellig gegeten, waar we aan een tafel met een grillplaat zaten en, misschien omdat wij het niet begrepen, die man alles voor ons klaar maakte. Toch makkelijk om je soms als domme Hollander voor te doen. Nu zijn we moe maar voldaan. Ik zal jullie niet elke dag met zo'n epistel vermoeien, maar ja, in zo'n wereldstad maak je nogal wat mee.

1. Lottie:
    1 februari 2016
    Zo leuk om alles te volgen...blijven schrijven hoor! Blijf ons mar gewoon "vermoeien".....
  2. Nienke:
    1 februari 2016
    Ja leuk om te lezen wat jullie meemaken!
  3. Dorothe Van Der Linde:
    1 februari 2016
    Leuk om dat te kunnen lezen :)
  4. Con en Karin:
    1 februari 2016
    Ziet er goed uit allemaal, geniet ervan. Wij lezen gewoon wel mee met jullie avonturen.

Groetjes
  5. Carla:
    1 februari 2016
    Heel bijzonder om mee te mogen genieten, blijf vooral lekker schrijven. Have fun!
  6. Corrie:
    2 februari 2016
    Geweldig om jullie verhalen, foto's en slurpvideo te lezen en te bekijken! jullie genieten al volop!
  7. Liesbeth Prins:
    2 februari 2016
    He Ingrid en Edward,
    Zo vertrek je en zo ben je in Tokio. Leuk om te lezen hoe het daar gaat. Toch een hele andere cultuur. Inmiddels zijn jullie denk ik op het volgende adres of nog onderweg.