Aankomst Tokyo

31 januari 2016 - Tokyo, Japan

DSC06429DSC06430DSC06428We kwamen ongeveer 10 uur Japanse tijd aan (vergelijkbaar met onze tijd, 1 uur 's nachts). Hadden dus een stuk van de nacht overgeslagen. Met een airport-bus naar het centrum en vandaar konden we makkelijk ons hotel vinden. We hebben zo'n twee uur moeten wachten op onze kamer en wat rondgelopen en wat gedronken in een cafeetje. Internet op de kamer is prima. We hebben wat uitgerust en gaan straks in de stad eten. De elektriciteitssnoeren hangen hier overal zo in de straten, verbonden met weer een paar extra schakels ofzo. Het weer is prima vandaag; graad of 5 maar wel lekker met zon.

Onze reis is begonnen...

Net op zoek naar een restaurant, stonden we voor een trap naar beneden waar een deur met een stop-bord was. Aan de foto's boven te zien, leek het een lekker restaurant, dus we hebben de stoute schoenen aangetrokken. Beneden aangekomen werd ons eerst een papier in het engels voorgehouden dat je verplicht een bepaald bedrag per persoon aan servicekosten moest betalen. Vervolgens moesten we onze schoenen in een kluis doen en met slippers aan werden we naar een afgeschermd hokje met een verdiepte tafel gebracht (dus niet op knieën zitten, maar wel heel laag) en daar konden we bestellen. We hebben heerlijk gegeten, hoewel het eten met stokjes niet zo heel makkelijk ging (zeker niet als je honger hebt; zie video). We hadden ook een combinatiegerecht van allemaal vleesstokjes. Na het nakijken van de kaart, bleek het te gaan om geitenballen, kippennek, kippenstaart en kippenvel. Was best lekker. Overigens zijn alle WC's hier heel luxe; lekker verwarmd en je kunt een straal aanzetten om een douchespray te krijgen, alleen wist Edward vanmiddag niet hoe die uit moest.... .

1. Lottie:
    31 januari 2016
    Leuk zo'n verslag met foto's. Zo heb ik inmiddels heel wat reizen door de wereld "gemaakt" via neven, nichten en mijn eigen kinderen! Wordt vast prachtig. Pieter vindt Japan een van de mooiste landen waar hij is geweest. Zou daar wel willen wonen.
  2. Lottie:
    31 januari 2016
    Ook een stop in Sydney? Als ik goed op de kaart kijk...Pieter is er weer vanaf ongeveer 16 februari....
  3. Jan Kruithof:
    31 januari 2016
    Geniet ervan. Ziet er mooi uit. Toch wel anders kabels bovengrond inplaats van onder de grond.
  4. Lex Bergers:
    31 januari 2016
    Het verslag begint al leuk! Ga zo door! Hoop dat de rest van de reis net zo voorspoedig verloopt en misschien met wat beter weer!
    Jammer dat we het beloofde filmpje niet kunnen zien!
  5. Ingrid en Edward:
    1 februari 2016
    Hai Lex, we morgen nog een beetle leren hoe het werkt dat blog, maar fimlpje staat er nu ook op. Het is gelukt.
  6. Corrie:
    1 februari 2016
    Hai Ingrid en Edward, wat leuk om jullie eerste ervaringen te lezen. Stralend kippenek en geitenballen te eten belooft veel goeds voor de rest van jullie maaltijden. Japan schijnt een prachtig land te zijn, heel veel plezier!
  7. Fred Willemsen:
    Hoi Edward en Ingrid

Zo te lezen een goede reis gehad en al een leuk begin van jullie vakantie , er zullen ongetwijfeld nog heel veel mooie reisverhalen op deze blog komen , in ieder geval nog een hele fijne vakantie en geniet ervan
  8. Lex Bergers:
    1 februari 2016
    Het fimlpje is nu inderdaad gelukt! Tóch leuker dan foto's!
  9. Dirk:
    1 februari 2016
    Kippenvel eten ipv van hebben is weer eens wat anders:). Mooie verhalen hoor. Veel plezier!
  10. Wilfried:
    3 februari 2016
    ha, jullie zijn dus inderdaad al op weg. Hier is het heerlijk warm, volgende week ook, als jullie hier zijn :) Have fun en hele goeie reis!