Avond in Queenstown en Lake Wanaka

16 februari 2016 - Wanakameer, Nieuw-Zeeland

Samen aan de barSuperduoGisterenavond heel gezellig in een straatje met allemaal terrasjes buiten zitten eten. Heerlijke pasta gegeten. En daarna naar een Ierse pub, waar we net op tijd binnen waren (bleek namelijk dat ze de pub verplicht om 22.00 uur moeten sluiten). Maar eenmaal binnen ging het feest gewoon door tot 12 uur. Er speelden twee jongens samen live; voor het eerst sinds een jaar weer samen. Toevallig hadden we een van die jongens ’s middags al zien spelen op straat voor de pub, waar we toen wat dronken. Het was een geweldige avond; ze speelden vol vuur en we hebben gedanst en lol gemaakt. Na afloop vroegen de jongens om de filmpjes en foto’s die we gemaakt hebben en die sturen we ze als we thuis zijn op. We hadden een super leuke avond!

Lake Hawea; toch net een anzichtkaartBij Lake Wanaka

Vanmorgen werden we wakker met regen; voor de eerste keer zowaar. We hebben het bed omgebouwd als tafel en banken en lekker ontbeten. Daarna boodschappen gedaan en getankt en toen klaarde het weer alweer op en werd het weer zonnig. Bij de Wakauri Brug gekeken naar het Bungy Jumpen. Het bungy jumpen is genoemd naar de heer Charles Bungy die in de geschiedenis bekend staat als degene die de renovatie van de burg heeft gedaan. Het is op die brug ontstaan en de brug is nog steeds heel beroemd in heel Nieuw Zeeland. We hebben lekker staan kijken naar al die enthousiastelingen die zich van de brug af storten en sommigen die ook nog met hun val een deel van het water raakten, koppie onder dus. Daarna worden ze opgevangen door twee mensen in een bootje in de rivier. Vervolgens verder gereden want we willen naar de Westkust. Er is alleen tussendoor steeds zoveel te zien; steeds wisselende landschappen en mooie uitkijkpunten. Het staat ook goed aangegeven aan de kant van de weg. Dan weer een prachtig uitkijkpunt, een mooi meer, een waterval, een rivier, een prachtig dal, het houdt niet op. We worden gewoon moe van het kijken! En dan die kleuren; zo intens. Het groen is hier echt heel groen en het blauw van de meren is intens blauw. Wat je op de foto’s ziet is in het echt alleen nog maar mooier. Je gelooft je ogen soms gewoon niet. We hebben nog even in het plaatsje Wanaka gekeken en gingen toen op zoek naar een camping of plaats waar we vrij konden kamperen. We reden langs een prachtige route; eerst langs een heel mooi meer, Lake Hawea en vervolgens langs een ander mooi meer, Lake Wanaka. Daar staan we nu op een soort vrij kampeercamping. Vandaag was een nogal harde wind, wat merkbaar was met rijden. Maar daardoor zijn de luchten ook prachtig. Met wolken, waar dan opeens weer een stuk zon doorheen komt. We hebben een selectie gemaakt van de foto’s. We staan nu vlakbij Lake Wanaka en op het strand hier liggen allemaal grove stukken hout, waarvan door mensen een soort houten sculpturen zijn gemaakt; sommigen als hutje, sommige als mogelijke toekomstige brandstapel of als een soort indianentent. Heel bijzonder. Het hele strand ligt vol met deze houten stukken en is het net of je in een soort buiten-museum loopt. We hebben samen lekker gekookt in onze camper; biefstuk, lekkere roerbakgroenten en salade. Biertje en wijntje erbij. Het leven is goed! Straks nog even op de het strand kijken en dan lekker slapen.