Het moderne en vooral hoge Singapore

19 juli 2018 - Singapore, Singapore

Na een lekker ontbijt, zijn we naar de metro gegaan om een toeristenkaart voor de MRT, zoals dat hier heet, voor drie dagen te kopen. Toen bleek dat dat niet bij ons metrostation kon en zijn we eerst naar Orchard station gegaan om daar zo'n kaart te kopen. Dus eerst enkeltje richting Orchard en daar in de rij voor een driedaagse kaart. Vervolgens even daar gekeken, want we hadden gelezen dat daar een hele groot winkelcentrum was, dat zelfs voor mensen die niet van winkelen houden, leuk zou zijn. Nou, het was immens en je verdwaalde daar gewoon. Dus weer terug de MRT in en naar Bayfront, waar we uitkwamen bij een heel groot, luxe en vooral hoog hotel, Marina Bay Sands. Dat is een hotel bestaande uit drie hoge gebouwen en bovenop een soort van platte boot om te zien. Daar bovenop heb je een skydeck van waaraf je heel Singapore kunt zien. Voor de hotelgasten is er op dat hoogste dek zelfs een zwembad!

Zwembad op hotel (niet ingezoomd)

We hadden daar prachtig uitzicht, ook al was het wat heiig door de hitte en doordat het vanmorgen even kort een beetje regende. Daarna zijn we via een brug over de weg, een skywalk, naar de Supertree Grove gelopen, bij Gardens by the Bay. Dit is een futuristisch bos van immense metalen bomen in een mooi aangelegd park.
Het moderne bos in Singapore

Daarbij zijn we ook in de Flower Dome en in de Cloud Forest geweest. Het eerste is een hele mooie, ronde futuristische kas voor met bloemen waaronder veel orchideeën, De tweede was een regenwoud met nep waterval. Erg grappig om te zien hoe de mensen zich daar vermaakten en hoe er overal foto's werden gemaakt, waarbij ze dan heel gemaakt gaan staan voor de foto's. Dus wij hebben maar meegedaan....

Poseren in Flower park, zoals iedereen deed
Daarna door naar Chinatown waar we even wat hebben gelopen en wat hebben gedronken. Ze hebben hier niet echt terrasjes, het meeste is binnen met de airco en anders zijn het eettentjes waar je ook wat te drinken kunt kopen. Niet echt sfeervol maar wel leuk. Daarna zijn we even gaan bijkomen op de hotel kamer om vervolgens rond een uur of 8 weer met de MRT te gaan naar Clarke Quay. Ik (Ingrid) had gelezen dat daar aan de rivier die door Singapore loopt het uitgaansgebied is met veel gezellige bars en restaurants. Dat klopte inderdaad en de prijzen waren natuurlijk ook navenant. Gisteren betaalden we zo'n 8 euro voor ons eten, vandaag 60 euro. Gisteren was een biertje 4,50 SS (zo'n 2,80 euro), vandaag 14 SS (9 euro). Tsja, maar dan heb je ook wat. Uiteindelijk zijn we op een bankje nog naar een live optreden van iemand gaan kijken en toen we bij de metro kwamen, bleek dat deze gesloten was. Handig, net over 12en. Maar dat is hier wel voor elkaar. Je houdt een taxi aan en voor 8 SS ben je zo weer in je hotel. We hebben net nog even met Linda gebeld en vanmiddag met Marit en gaan nu slapen. Nog een fijne dag allemaal!

1. Dirk:
    20 juli 2018
    Dat ziet er weer mooi uit Ingrid. Ik hoorde van Marit, die ik op blauwvingerdag in de stad samen met je moeder tegenkwam, dat zij ook die kant uitkomt. Pas wel op de mugjes Edward:). Veel plezier!
  2. Ingrid en Edward:
    20 juli 2018
    Hai Dirk, Ik heb nog geen mug gezien. 5 jaar gelden trouwens ook niet.
  3. Ingrid en Edward:
    21 juli 2018
    Hai Dirk, ja we doen voorzichtig met de muggen!! En leuk dat we marit en John zien in Kuala Lumpur volgende week. Gaan jullie nog op vakantie? Je bent we vast alweer aan toe!
  4. Annemarie:
    Ziet er goed uit, geniet ze! Groetjes, Annemarie
  5. Jan Kruithof:
    21 juli 2018
    Zal wel flink benauwd zijn geweest in die kas. Edward heb je zo lopen zweten of heeft Ingrid je nat gegooid?
    Ziet er allemaal wel heel mooi en gezellig uit. Big, Bigger, Bigst.
  6. David van der Schoor:
    21 juli 2018
    Ziet er allemaal geweldig uit.
    Maak van een mug geen olifant he Edward. haha

geniet er lekker van.