Little India en Chinatown

20 juli 2018 - Singapore, Singapore

Vanmorgen zijn we in plaats van met de metro met de bus gegaan. We wilden wat meer om ons heen kunnen zien. Onze bestemming was Little India, omdat we hadden gelezen dat dit een heel kleurrijke buurt was met veel kruidige geuren en kleuren. Ons eerste doel was de Sri Veeramakaliamman tempel, een mooie tempel zoals jullie op de foto kunnen zien.
Tempel in Little India

Er was net een dienst aan de gang en als je op je blote voeten naar binnen ging en Ingrid met een extra overrok, dan kon je e.e.a. op gepaste afstand bekijken. Erg interessant, de gelovigen maakten een hele ronde door de tempel en er werden offers gebracht in de vorm van bloemenslingers, er werd muziek gemaakt en er waren monniken die de dienst begeleiden. Erg mooi dat we dit mochten meemaken. Daarna de wijk in gebangerd en we keken onze ogen uit, inderdaad overal geuren en kleuren en de mensen liepen in prachtige gewaden. We hebben nog ergens vers gemaakt naan brood gegeten met knoflook en gesmolten kaas. Heel lekker. Daarna nog over de vis- en kledingmarkt gelopen. We hadden gelezen dat 90% van de inwoners van Singapore in hoge flatgebouwen woont buiten de stad en Edward wilde dat graag zien. Dus zijn we zomaar op een buslijn gestapt, helemaal bovenin de dubbeldekker gaan zitten en we lieten ons vervoeren. We kwamen zelfs in de file op de snelweg terecht. Echt Singapore dus! Vervolgens ergens naar de overkant van de straat gelopen om de bus terug te nemen, maar toen hadden we ons in een getal vergist en gingen we niet terug, maar naar later bleek naar een heel ander stadsdeel, nog verder van de stad (bijna bij het vliegveld).

90% van de mensen in Singapore woont in zulke flats
Daar hebben we vervolgens de aansluiting weer gevonden met de metro en dan ben je ook zo weer terug in de stad. Ik (Ingrid) heb even in de kamer liggen lezen en heb gebeld met Linda, die gelukkig haar scriptie weer terug had (ze had gisteren problemen doordat er koffie over haar computer was gevallen). Dus goed nieuws, ondanks een kapotte computer. Daarna naar Gardens by the Bay, die futuristische bomen van gisteren om de lichtshow te zien en daarna naar een ander gedeelte waar een lichtshow op het water was.

Lichtshow 2 in Bay GardenMooie effecten bij de lichtshow in Garden BayMooi verlicht beeld in Garden Bay

Vervolgens in de metro naar Chinatown, want Edward had zin in Chinees. Lopen we daar door hartje Chinatown en ziet hij een Thais restaurant en ja hoor, wij aan de padtai!!

Eindelijk, ChinatownThais eten in Chinatown, Pad Thai

Overigens grappig dat alles hier verticaal is, zowel in hoogte als in diepte. Veel winkels zijn ver onder de grond en veel woningen en zakelijke gebouwen allemaal heel hoog. Morgen nog een stukje van de dag Singapore bekijken en in de namiddag vliegen we naar Borneo. Groetjes van ons.

1. Michelle:
    21 juli 2018
    Ziet er super uit allemaal! Hebben ze ook zo'n jurkje in mijn maat? :-)
    Groetjes,
    Michelle
  2. Ingrid en Edward:
    21 juli 2018
    Jawel hoor, ze zijn er in alle maten en als ze niet direct passen dan worden ze ter plekke aangepast.