Dagje Resort in Langkawi

8 augustus 2018 - Langkawi, Maleisië

Het blijkt dat we toch best een leuk resort hebben. het ligt wel een eindje van het gezellige straatje, maar verder is het allemaal prima. Aan het ontbijt was het enorm druk met vooral Chinezen en veel kinderen. Om een uur of 12 kwamen Marit en John met hun bepakking. Daarna hebben we lekker aan het strand gelegen en vervolgens in het zwembad.

Lekker relaxedEven voor de show

Er is hier een enorm zwembad met heerlijk warm water. Eigenlijk doe je weinig op zo'n dag, maar dat is wel heerlijk. We kregen van Marit en John een lunch aangeboden, een heerlijke burger van zwart brood met een drankje van verse aardbeien en de heren een biertje. Dat was erg leuk, want we zaten in het water aan de bar onze consumpties te nuttigen op een barkruk die half in het water staat.

Bij de poolbarMoederliefde

Om 4 uur gingen Marit en John met de Grab taxi naar de ferry. Voor hen begint een volgend deel van hun reis, naar Perhentian eiland. De plannen zijn dat ze daar gaan duiken.

Afscheid van Marit en JohnWachten op de Grab-taxi

Wij doen dat niet meer, we blijven nog lekker een paar dagen in ons resort. Vanmiddag heeft Ingrid genoten van een paar uur lezen aan het zwembad, alhoewel ik haar ervan verdenk dat ze ook haar ogen heeft dicht gehad. Ik heb een stuk langs het strand gelopen om te zien of we zo bij die straat en het strand van gisterenavond konden komen. Dat lukte inderdaad. Ieder zo zijn plezier. Aan het eind van de middag hebben we aan de bar in het zwembad nog wat gedronken. het was Happy Hour, dus de cocktails waren voor half geld. Ok, het bier ook  (2 voor één prijs). Nog een leuk gesprek gehad met twee meiden die ieder apart op een reis mee waren met Sawadee Reizen. Wel bijzonder om te horen hoe zij zoiets meemaken. Nadat we even hebben uitgerust van vooral de cocktail zijn we gaan eten bij een Thais restaurant hier vlakbij. Daarna nog even naar het strand gekeken vanuit een strandstoel. De temperatuur is hier standaard zo rond de 31 graden, of het nu overdag of 's nachts is. Het waait behoorlijk hard op dit moment en we zagen het wat flitsen in de lucht. Maar verder is het hier heerlijk, heel relaxed. Lekker na zo'n actieve vakantie om met een paar dagen rust te eindigen.

1. Jan Kruithof:
    8 augustus 2018
    Rusten is soms ook erg belangrijk. Geniet ervan.
  2. David van der Schoor:
    8 augustus 2018
    Prachtige reis! Geniet nog even. Blijf positief, over 49 weken mag je weer.
  3. Ingrid en Edward:
    9 augustus 2018
    Ja, we blijven genieten. Straks lekker op de scooter het eiland verkennen. Bedankt voor jullie medeleven!