Varen, eten, slapen en weer varen

26 juli 2018 - Kinabatangan, Maleisië

Oranje baby .... Silvered langur, oranje als ze baby zijnNeusaapjes vergrootWitte reiger met gelijkend silhouet

Vanmorgen om 6 uur eruit om met de boot de rivier weer op te gaan. Vanmorgen hebben we weer hartstikke mooie natuur gezien en veel apen. We hebben er mooie filmpjes van, maar die kunnen we hier i.v.m. het internet niet uploaden. Dus dat doen we als we in Kuala Lumpur zijn. We hebben veel apen gezien met zo'n lange neus, erg leuk om te zien. Deze aapsoort komt specifiek hier in Sabah, Borneo voor. Verder nog mooie vogels, zoals een neushoornvogel. We zijn door een smalle rivier gevaren naar een meer, maar het wat was daar wat te ondiep, dus zijn we weer door de smalle rivier gevaren. Mooi, want dan ga je dus helemaal door de jungle. Daarna om 9.00 uur lekker ontbeten en nog gepingpongd met Peter, die helaas beter was dan ons. Daarna wat uitgerust. We hebben een heerlijk huis hier en ook een gezellige ontmoetingsplek, met gewoon thee/koffie e.d. om te pakken. Heerlijk. ons huisje in de LodgeRoze reigerHet echte regenwoud

Daarna lekker geluncht, wat allemaal in het arrangement zit. En vervolgens in de hangmat voor het huisje, op het balkon, lekker liggen relaxen. Vervolgens weer met de boot de rivier op en nu de andere kant op en liggen dobberen en wachten of we de olifanten zouden zien, die twee dagen daarvoor waren gespot. Helaas kwamen die niet opdagen, maar we hebben nog wel een stel neushoornvogels gezien en een orang oetang in het wild.

Oreang oetang hoog in de boom (uitvergroot) 2Neushoornvogel uitvergrootKoppel witte neushoornvogels (uitvergroot)

Daarna lekker gegeten en nu zitten we nog even na te praten met onze nieuwe vrienden Peter en Wil.

leuk gesprek met de begeleiders en Wil en Peter

We gaan morgen om 6 uur ontbijten en dan gaan we met ons gids nogmaals naar het Sepilok Orang Oetang Rehabilitatie Centrum op ons verzoek, omdat we niet naar de grotten (Gomanton Caves) wilden. We hoorden namelijk dat het daar verschrikkelijk stond, vol met kakkerlakken en stront was en dat was niet zo aanlokkelijk. Vandaar verandering in de plannen en gelukkig wilden de gidsen daarin meewerken. En dan morgenavond met het vliegtuig naar Kuala Lumpur.

1. Carin en Pieter:
    26 juli 2018
    Hi beidjes, ziet er allemaal weer prima uit. Ga door met genieten.