Tweede dag in Kuala Lumpur met Marit en John

29 juli 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

Gisteren is het vrij laat geworden. Voordat we op bed lagen was het na 2 uur 's nachts. Vanmorgen hadden we afgesproken met Marit en John om bij ons hotel te komen ontbijten. Het was wel een grote drukte, maar samen hebben we genoten van een lekker ontbijt. Marit kon haar ervaring van Itoshi mooi gebruiken om bijvoorbeeld heerlijke soep te maken. "Toevallig" hebben we tijdens het opnemen ook getuige mogen zijn van hoe iemand met een burka aan het eten is. Best wel lastig !! (zie het filmpje dat ervan gemaakt is)
Ontbijten met Marit en John in ons hotel
Na het ontbijt hebben we ons hotel laten zien aan onze "gasten". Marit kwam er achter dat wij ook een groot zwembad hadden, op de 6e verdieping. Wij dachten dat we alleen maar een klein badje hadden in het andere gebouw. Vervolgens zijn we lopend naar een bezienswaardigheid gelopen, namelijk een stukje jungle midden in de stad Kuala Lumpur. Volgens Google maps zou het ongeveer 20 minuten lopen zijn. Dat bleek iets meer te zijn, zodat we knap bezweet aankwamen bij het park. Wel bijzonder, een stukje jungle midden in de stad. Het was leuk aangelegd, met verschillende touwbruggen achter elkaar. Hadden we die ook gelijk gehad. Zo maken we wat mee !
we hebben veel gelopen in Kuala LumpurIngrid en Marit samen op de touwbrugIngrid, Marit en John op de touwbrugWij samen op de touwbrug in Kuala Lumpur
Na het park hebben we een grab genomen, die ons terugbracht naar de Air B&B van Marit en John. Daar hebben we wraps en lekker belegde boterhammen gekocht, aangevuld met het nodige vocht (bier en Radler). Dat hebben we op de 20e verdieping, bij het zwembad heerlijk genuttigd. De rest van de middag lekker gezwommen, een enkeling even geslapen en zelfs ook nog een potje geklaverjast. Zo kom je de tijd wel door!.
Samen in hrt zwembad bij de Air B&B bij MaritZo is die ook mooi volgens Marit
Tegen de avond hebben we een shopping Mall gezocht waarvan ik (Edward) dacht dat die vlakbij zou zijn. Ik had dat vanaf het zwembad gezien. We hebben de Mall bijna in 1 keer gevonden en onderweg door een leuk, druk stukje Chinatown gelopen. De Mall was immens en voor ons dus te groot. De trek naar eten begin op te spelen, zodat we hebben gezocht naar een leuke gelegenheid om te eten. Hoe specifieker de wensen, hoe lastiger het is om een leuke eettent te vinden. Maar toch een gevonden. Best wel gezellig, maar het eten viel helaas tegen.
Bijna heerlijk gegeten, maar wel gezellig
Als afsluiter nog even wat gedronken. Tegenover deden een paar vrouwen hun best om een leuk optreden te verzorgen. Ik vond het lang niet slecht. Geholpen door het feit dat het Happy Hour was, hebben Ingrid en Marit ieders een cocktail gedronken, terwijl John en ik het bij ons vertrouwde drankje hielden.
De dames samen aan de cocktail
Omdat de trek niet helemaal was weggenomen is er ook nog gezamenlijk een broodje hamburger gegeten. Om half 10 hebben we afscheid genomen en zijn we ieders ons weg gegaan. Het was supergezellig om zo een paar daagjes met Marit en John op trekken en helemaal bijzonder dat dat in Kuala Lumpur was. Misschien komen we elkaar in het vervolg van de reis nog tegen in Lankawi, maar we hebben niets afgesproken.

Morgen weer redelijk vroeg op, want om 9 uur wordt de huurauto afgeleverd. Gaan we weer een nieuw avontuur tegemoet. Eerst maar eens zien de grote stad uit te komen.