Met Marit en John in Kuala Lumpur

28 juli 2018 - Kuala Lumpur, Maleisië

We hebben een heerlijk appartement met fijn bed en na het opstaan eerst genoten van een uitgebreid ontbijt, met gelukkig ook weer yoghurt.

Beeld vanuit de hotelkamer (30e verdieping)

Daarna hebben we na wat heen en weer ge-app. met Marit geleerd hoe je via de Grab-app een taxi kunt bestellen (een soort Uber). Dat gaat heel makkelijk en is het heel goedkoop en het is een makkelijke manier van verplaatsen in zo'n grote stad. Behalve dat je best veel in de files staat hier. Onze chauffeur kon eerst het adres niet goed vinden, maar na wat zoekwerk vonden we de plek waar Marit op ons stond te wachten. We hebben gezellig een wrap gegeten en wat gedronken en omdat we nog niet in het appartement van Marit en John konden, besloten we met een Grab naar de Baku-cave  te gaan (een hindoetempel) waar een groot gouden beeld staat, wat heel bekend is in Kuala Lumpur.

Het gouden beeld in Kuala LumpurLange trap op naar de grot achterhet gouden beeld

Dit was zo'n 35 minuten rijden, buiten de stad. Je loopt dan naast het beeld de trappen op naar boven en daar zijn diverse grotten waar allerlei Hindoestaanse tempels staan. Er was renovatiewerk aan de gang waardoor de tempels veelal waren ingepakt en we die niet konden zien dus. Het was bijzonder om vanaf de trappen zo de stad in te kunnen kijken en de sfeer te proeven. Er waren heel veel aapjes, die zich te pletter aten aan pinda's en alles wat ze konden krijgen of pakken. Een enkeling kreeg zelfs een McDonald menu te pakken. Ze waren zo slim, dat ze makkelijk een flesje icetea opendraaien en vervolgens opslurpten op de grond.

het stikt van de apen langs de trapJohn maakt nieuwe vriendenMarit heeft lef (foto)

Daarna zijn we naar het appartement van John en Marit gegaan, wat echt prachtig is en hebben daar op de bovenste verdieping bij het zwembad genoten van het uitzicht, het lekkere water en onze meegebrachte drankjes. Het infinity-swimmingpool was echt prachtig gelegen op de 20e verdieping met geweldig uitzicht op de stad, zoals bijvoorbeeld de bekende Petronas-torens. We zijn daar gebleven tot een uur 8 waardoor we de skyline konden zien veranderen toen het avond werd.

Ingrid en Marit in het zwembad op de 20e verdiepingMarit en John bij het zwembadMarit kijkt uit over de stad

Daarna zijn we met een Grab naar de Petronas-torens gegaan om ze van dichtbij te zien en om de lichtshow te zien, maar die stelde niet veel voor.

De Twin tower van onderenDe Twin towers vanaf de andere kantOnderaan de Twin Tower In Kuala Lumpur

Vervolgens een eind gelopen (KL is groot) en ergens pizza gegeten in een vrij trendy restaurant in een shopping-mall. Daarna het centrum ingelopen waar het avondleven in volle gang was en lekker om ons heen gekeken. Nog ergens een terrasje gepakt en genoten van een straatmuzikant, die prachtig speelde en iedere weer het laatste nummer aankondigde en vervolgens weer doorging na ons applaus.

onze straatmuzikant

Toen bleek dat wij vlakbij ons hotel terecht waren gekomen, dus we hoefden geen taxi of Grab meer te pakken. Uiteindelijk pas rond 2 uur het bed in. Was erg gezellig. Morgenochtend hebben we Marit en John uitgenodigd om bij ons te komen ontbijten.