Reizen naar Cameron Highlands

1 augustus 2018 - Tanah Rata, Maleisië

We hadden vandaag zin om rustig te beginnen en hebben lekker uitgeslapen en rustig aangedaan. Daarna uitgebreid ontbeten en toen met de auto op pad. We moesten best een eind, eigenlijk eerst weer richting Kuala Lumpur (want we zaten zo'n 150 km onder Kuala Lumpur) om vervolgens nog zo'n 200 km noordelijk te gaan. Het grootste deel hebben we over de snelweg gereden. We hadden ons boxje aan met muziek wat we hadden gedownload van Spotify, heel relaxed. Tussendoor af en toe even stoppen en net als op de heenweg vindt je hier overal bij de stops allerlei kleine eetzaakjes waar ze heerlijke drankjes en eten verkopen voor een peulenschil.

Onderweg van Melakka naar Cameron Highland heerlijk gegeten

Dus eigenlijk precies andersom dan bij ons. Bij ons is alles langs de snelweg vaak duurder en hier is het juist heel goedkoop. Koffie/thee en ieder gebakken mie met een kippenpoot voor 6 euro samen. Het landschap werd na KL (Kuala Lumpur) steeds mooier en groener. Overigens zie je hier overal enorm veel palmbomen langs de weg, die worden gebruikt voor onze artikelen zoals doucheschuim e.d. De laatste 35 km gingen we de bergen in en dat was echt heel bochtig. Onderweg hebben we een prachtige waterval gezien, waar we natuurlijk even naartoe zijn gelopen.

Prachtig plaatje onderweg naar Cameron HighlandPrachtig plekje onderweg, de watervalGezellig samen badderen in de rivier

En toen, rond 5 uur, kwamen we in het plaatsje aan waar ons hotel staat. We mochten kiezen welke hotelkamer we wilden, en kozen deze op de 3e verdieping omdat we op de bergen uitkijken.

Ons nieuwe hotel in Cameron HighlandDe kamer. Het had nog groter gekund

Overigens wel grappig dat die amper te zien zijn omdat het sinds we zijn aangekomen regent en er dikke wolken hangen om de toppen van de bergen. Maar morgenochtend hebben we goede voornemens; dan staan we op tijd op om een wandeling hier te maken en om de theeplantages e.d. hier in de buurt te zien. Want overmorgen vertrekken we hier alweer. Het schijnt dat het hier in de middag vaak wat betrekt, dus moeten we op tijd naar buiten willen we wat zien van de omgeving. We hebben overigens een hele ruime, mooie kamer, met bad en aangezien het buiten nu al donker is en wat fris en regenachtig, nemen we het er hier maar even van.
Vanavond zijn, we na een heerlijk te hebben genomen in het hotel, naar het plaatsje gelopen. Volgens de receptie was dat ongeveer 10 minuten lopen, dat klopte voor een keer. Ingrid had iets gelezen over een Steamboat, dat is een soort Chinese Bouillon. In het eerste Chinese tentje wat we zagen we andere gasten dat eten. En het was ook lekker druk in het restaurantje, dus dat leek ons wel wat. Alleen hoe gaat dat precies? Gelukkig was een lief Chinees vrouwtje van het restaurant bereid om het ons haarfijn uit de doeken te doen (zie filmpje).

Ingrid krijgt uitleg hoe we Steamboat moeten etenSamen aan de Steamboat in Cameron Highland
Het was echt heel lekker, met veel groenten, dus heerlijk gegeten.
We waren blijkbaar al aan de late kant, want naast ons begin de Chinese familie van het restaurant met vrienden aan hun avondeten. Mooi om te zien hoe dat gaat. Er wordt een grote schaal in het midden gezet en iedereen zit er met zijn stokjes (of lepel) vanaf te scheppen. Op het laatst hadden ze een grote vis uit de rivier. Als eerste werd de kop gepakt. dat schijnt een delicatesse te zijn.
We zijn nu weer terug in onze hotelkamer en morgen gaan we de buurt verkennen met de auto en zijn we van plan om ook een wandeling maken. We hebben net nog even contact gehad met Marit, die hier een paar dagen geleden ook was. We hebben van haar wat tips gehad die we zeker moesten bezoeken. We gaan het zien.