Van Cameron Highlands naar Belum Rainforest

3 augustus 2018 - Taiping, Maleisië

Vanmorgen zijn we op tijd vertrokken vanaf ons hotel naar Belum omdat dat toch nog wel een uur of 4 rijden is. We hebben een goede reis gehad en veel mooie natuur gezien, steeds meer bergen en steeds groener. Onderweg hebben we nog ergens even gegeten bij de nu bekende wegrestaurants en daarna via een bochtige weg naar Belum.

Onderweg wat eten, smaakt vaak primaOveral mee-etende katjes

Daar kwamen we rond 15.00 uur aan in het Belum Rainforest Resort. En eigenlijk valt dit wat tegen. We hebben op zich een mooie kamer, maar amper uitzicht; we kijken tegen een soort van bamboestokken aan en daarachter is struikgewas. We bedachten lekker bij het zwembad te gaan liggen, op zich een prachtig, hoewel niet heel groot, zwembad, wat uitkijkt op het meer van Belum. Maar ze hebben goed geteld acht ligstoelen staan, dus we konden eigenlijk alleen maar of op de grond zitten of op een ongemakkelijke recht stoeltje. En ik (Ingrid) had me nog wel verheugd op een middagje bij het zwembad liggen.

Zwembad bij Rainforest Belum

Daarna even een tijd op bed liggen uitrusten en toen gegeten bij het restaurant hier. We hebben twee nachten hier gereserveerd, dus we moeten er nog maar wat van maken. Maar na Borneo is dit niet echt het idee van een Rainforest. Een drukke weg loopt hier achterlangs. Morgen gaan we zelf een trail lopen, dan moeten we ons aanmelden bij de receptie en weer afmelden als we terug zijn, zodat ze weten dat we niet vermist/verdwaald zijn geraakt. Wij zijn benieuwd. En hopelijk hebben we morgen nog wel zo'n lekker bed aan het zwembad. Daarnet nog even geklaverjast en nu naar bed. Tot morgen, groeten van ons.

1. Wil Zaat:
    3 augustus 2018
    Af en toe een off-day, kan gebeuren. Morgen fijne wandeling, lekker sportief.
    Groetjes mama.