Aankomst op Langkawi en tegelijk een goede gids

7 augustus 2018 - Langkawi, Maleisië

Vanmorgen vroeg opgestaan In Georgetown. Om half 8 stond onze chauffeusse al te wachten. De ferry genomen en 3,5 uur in de boot gezeten. Superfast heette dat, maar wij vonden het vrij simpel. Maar goed, hij bracht ons wel naar Langkawi. Daar aangekomen stond onze chauffeur al te wachten met zijn bordje met Mister Edward. In het begin heb je nog geen flauw idee waar je terecht komt. Na een rit van een half uur kwamen we aan in ons luxe resort. In het begin viel het wel wat tegen. De kamer was nog niet klaar en we moesten even wachten. Ingrid had honger en een bordje fruit bij het zwembad kostte wel 20 Ringid, zo'n 4,5 euro. Voor hier is dat een enorme prijs. Maar langzamerhand begonnen we meer te wennen. Vervolgens de Grab taxi genomen naar Marit en John. Zij zaten aan het begin van een lange straat in een super relaxed hostel. Het weerzien was weer heerlijk. Marit en John hadden al een aantal dagen op het eiland vertoefd en hadden leuke dingen meegemaakt, zoals het gaan stappen met de locals van de waterscooters. Ze maken makkelijk contact met de locals en dat levert heel leuke gebeurtenissen op. Overdag hebben we lekker aan het strand gelegen. Heerlijk warm water en we hebben zelfs nog een beetje gevoetbald met een Canadees meisje en een Marokkaanse jongen.

Vader en dochter in LangkawiGezellig lunchen samenLief heActiefoto John

Aan het eind van de middag zijn we de straat verder ingelopen op zoek naar een leuk restaurant. Eerst natuurlijk nog ergens een cocktail drinken in een leuk tentje. Ik mocht zeggen wat we gingen eten schijnbaar en toen ik biefstuk zei, was iedereen daar wel voor te vinden. Marit en John kenden nog wel een leuke strandtent waar ze al eens pizza en pasta hadden gegeten. Die zou ook biefstuk hebben. Dat bleek een schot in de roos te zijn en we hebben heerlijk Rib Eye, tenderloin biefstuk en pizza gegeten. Er trad nog een heel goed band op.

Marit en IngridLekker drankje voor het etenGezellig etentje voor Marits verjaardag

Al met al een super avond als afsluiting van Langkawi voor Marit en John. Op de terugweg nog wat drank ingeslagen, want ze zouden de volgende dag bij ons resort komen. Het is hier op straat veel goedkoper als elders op het eiland, taxfree. Na afscheid genomen te hebben, hebben we een Grab taxi besteld, die ons keurig naar het resort bracht voor een paar RM. Een super geslaagde dag.

1. Wil Zaat:
    8 augustus 2018
    Leuke en ontspannende fotos.
  2. Ingrid en Edward:
    9 augustus 2018
    Ja, het is nu echt wel even in de rust stand en het was heel fijn weer even een tijdje met zijn 4en te zijn.