Toeren op de jetski langs eilandjes

11 augustus 2018 - Langkawi, Maleisië

Vandaag zouden we de geplande jetski-toer gaan doen, die Marit en John eerder deze week hadden gedaan en waarover ze ontzettend enthousiast waren. De gids, Ayim, was terug uit Kuala Lumpur en het weer begon weer beter te worden. Om 9 uur werden we bij het hotel opgehaald en naar het strand gebracht. Ayim bleek inderdaad een hele vriendelijke, relaxte jongen te zijn, die ons na een korte uitleg over de jetski meenam op een toer van 4 uur lang. En, wat bleek, we zouden eerst met 4 jetski's de toer gaan maken (waarvan drie van een groep en wij), maar die anderen hadden de toer een dag uitgesteld en dus hadden we een prive-toer, Helemaal leuk! Lucky us! We gingen gelijk vol gas, want dat gaat het makkelijkst over de zee. Maar wel pittig hoor, want je gaat loeihard en er is natuurlijk stroming en golfslag, dus we vlogen regelmatig de lucht in en we bumpten op en neer. Maar echt super leuk. We hadden in totaal iets van vier a vijf stops langs allerlei eilandjes. Er waren eerst 105 eilandjes, maar er zijn er al 6 in het water gestort. Dus nog 99 over. De eerste stop was bij een eilandje waar twee soorten adelaars voorkwamen en die worden regelmatig gevoerd door toeristenboten, dus ook op dat moment. Hoewel dat voeren tegennatuurlijk is, konden we ze wel mooi zien.  Een witte zee-adelaar en een kleinere soort, die vooral hier voorkomt.

Zee arend 2Samen op de jetski bij een grotValentina Rossi op de jetskiScheuren op de jetski

Daarna weer scherend over het water en naar een eilandengroep die door de ligging (360 graden rondom overal eilandjes) veilig was voor tsunami's e.d. en waar je als je riep de echo terug kreeg. Vervolgens weer in vliegende vaart verder naar een eiland in de vorm van een zwangere vrouw, waarover een legende gaat. En toen naar een eilandje waar we een langere stop hebben gemaakt. Hier was, midden op zee, op het eiland, een zoetwatermeer, heel bijzonder! Ooit ontstaan doordat er lang geleden een berg naar beneden is geknald, die dat gat heeft gemaakt waarin steeds regen valt en wat dus een meer werd. Daar even geluncht, want je kon er een hamburger kopen. En toen was ik (Ingrid) aan de beurt. Het was wel even spannend hoor, want ik had nog niet echt geleerd hoe het langzaam ging met de scooter en we gingen gelijk weer over de volle zee. Dus vol gas en als het bumpy werd of hoge golven, vooral niet inhouden, maar vol gas doorgaan. Edward zat achterop lekker om zich heen te kijken (dat is het voordeel van achterop) en ik vloog steeds omhoog en hield me vooral vast aan het stuur. Maar echt wel super gaaf! Na zo'n 20 minuten varen, kwamen we bij een eilandje met een leuk strandje. Het zat er vol met aapjes en daar hebben we even gezwommen en Edward heeft vooral foto's gemaakt van de aapjes.

Onze gids bij het jetskieen, AyimIngrid in badPrachtige rotsen tijdens de tour

Vervolgens het laatste gedeelte naar het strand. Echt een belevenis en mooie combi van hard varen op een jetski, veel natuur zien (grotten, dieren, enz.) en een mooie toer maken. We hebben genoten. Daarna bijgekomen aan het zwembad bij ons hotel.

Terug in het zwembadEb op ons strandDat liep ook over het strand

's Avonds voor onze laatste avond hier, weer naar het plaatsje gereden met de scooter en Edward heeft zijn haar laten knippen bij een kapper uit Jemen.

Hij keek wel serieusEten bij een strandtent

Ik vind het goed gelukt. Daarna wat gegeten op het strand en vervolgens naar de bar waar ze 's avonds een vuurshow hebben. Daar hebben we ook van genoten, zo lekker op het strand. Het weer was vandaag namelijk veel rustiger en dan is het ook 's nachts heerlijk. Daarna nog ergens bij een straattentje een stukje lam gegeten, wat veel te spicy was, en naar live muziek geluisterd. Laatste nachtje hier en morgen rustig ontbijten, scooter wegbrengen en om 12 uur uitchecken. Daarna lekker aan zee en aan het zwembad liggen en dan worden we om 17.00 uur opgehaald voor de start van onze reis  naar huis. Naar verwachting zijn we op Marits verjaardag, 13 augustus, begin van de avond thuis (dan is het voor ons al middenin de nacht). Marit is dan overigens nog in Maleisië met John. We zullen nog een blog schrijven als we weer thuis zijn. Voor nu, bedankt voor jullie aandacht. Wij gaan nog een dagje genieten hier van strand, zee en zon! Groetjes van ons.

1. Wil Zaat:
    12 augustus 2018
    Weer een leuke dag met mooie foto´s, ik vond het enig jullie zo te volgen. Bedankt.
    groetjes en goede reis terug. mama
  2. Jan Kruithof:
    12 augustus 2018
    Mooie verslagen. Alsof we de reis zelf hebben beleefd. Goede terugreis.
  3. Janet Kruithof:
    12 augustus 2018
    Ik heb genoten van de mooie verhalen, foto’s enz, bedankt.
    Een goeie terugreis ✈️