Scooterend over het eiland

9 augustus 2018 - Langkawi, Maleisië

Vannacht heeft het de hele nacht ge-oweerd en geregend en toen we opstonden was het wat grijzig. Dus, ondanks onze voornemens lekker bij het strand te gaan liggen, besloten we tot wat actie. We wilden nog wat laatste kledingstukken laten wassen en we dachten een stukje te gaan rijden op het eiland. We hebben een scooter gehuurd voor drie dagen, zodat we lekker zelf kunnen bepalen waar we heen gaan.

Valentino RossiValentina Rossi

Daarna op zoek naar een Laundry. Dat was nog niet zo eenvoudig en als je het niet kunt vinden op een eenrichtingsweg, dan moet je dus opnieuw de hele ronde maken. Dat hebben we uiteindelijk 3x gedaan maar toen hadden we ook een laundry gevonden die onze kleding kon en wilde wassen vandaag.

Het wasvrouwtje

Daarna nog even ergens wat gedronken en toen richting gondellift. Ze hebben hier namelijk een gondellift gebouwd die heel hoog in de bergen gaat en waarbij je ook over een luchtbrug kan lopen en zowel het uitzicht naar de zee, als naar de bergen, als naar de andere kant van het eiland (weer zee) kunt zien. Grappig was dat toen we aankwamen we een blond stel, vast Nederlanders dachten we nog, zagen staan die weg wilden gaan. We besloten aan hen te vragen hoe het uitzicht boven was en of het de moeite waard was naar boven te gaan. Wat bleek.... kwamen we een oud-student van Ingrid tegen met zijn vriendin.

Ingrid ontmoet oud student Hessel  Wat een toeval! We hebben even gezellig staan praten en aangezien het weer opknapte en er dus beter uitzicht was, zijn we alsnog naar boven gegaan. Mooie kabelbaan en luchtbrug en prachtige uitzichten.

Prachtig uitzicht vanaf de bergIngrid bij het uitzichtpuntHet uitzichtpunt op de bergMooie foto gemaakt op uitzichtpunt door de onbekende JapannerSky bridge vanaf boven. Daar gingen we dus nog overLeuk hoor, zo'n brugWie het nog niet hoog vond !

Overigens zagen we onderweg ook heel veel aapjes, zowel op en langs de weg als ook op de berg. Daarna zijn we in snelle vaart terug gereden en hebben we onze was op gehaald. Die scooter haalt makkelijk 70 km/uur, dus we kunnen soms heel hard als het verkeer en de weg het toelaat.

Lekker weer in ons resort met medicijnEcht een enorm zwembad

Daarna is Edward een stukje gaan lopen en Ingrid gaan zwemmen. Wat een heerlijkheid, dat zwembad. Ik (Ingrid) heb een uur gezwommen, waarvan het laatste kwartier nog met zijn tweeën tot we om 8 uur eruit moesten. Echt leuk, want het is dan al donker en de lampjes rondom het zwembad onder de rieten parasols zijn dan allemaal aan en het is dan heerlijk zwemmen. Na een douche en lekker bijkomen, nog weer op de scooter gestapt. Eerst nog een avondmarktje bekeken en daarna naar Firstday, een restaurant waar we ook al met Marit en John waren geweest, aan het strand. Daar kan je heerlijk eten, heerlijk drinken (cocktails enz.) en er is leuke live muziek.

Ingrid aan de cocktail bij het eten; CosmopolitanWeer die superband

Echter, toen we de pizza bijna ophadden, moesten we hard rennen voor een enorme stortbui. (zie filmpje) Daarna hebben we nog heel relaxed onder een overkapping gezeten, totdat een tweede bui losbarstte. Dit zijn dus van die tropische buien die echt even heel hard gaan, maar toen hielp de overkapping ook niet meer. Toen het iets rustiger werd zijn we op de scooter gestapt op weg naar het hotel en door de enorm grote plassen heen, die zich hadden gevormd. Kortom, een superleuke dag en erg genoten. Morgen, als het weer wat beter is (hopelijk), dan wordt het echt een dagje rust en niets doen. Voor nu, welterusten!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl