Marit - Malakka

25 juli 2018 - Malakka, Maleisië

Singapore en Malakka John en Marit.

Na een hele lange rit kwamen wij dinsdag 24 juli aan in Singapore. We hadden een goede vlucht gehad en een uur voordat we ons vliegtuig uitgingen hadden we ons ontbijt gegeten, omdat dit voor de mensen in het vliegtuig normaal was gezien de Nederlandse tijd. Toen we het vliegtuig uitkwamen was het echter al donker, omdat het avond was geworden. Het was een rare overgang omdat we net ons ontbijt op hadden en nog geen twee uur later aan ons avond eten zaten.

De volgende dag vroeg een toeristen pas gekocht zodat we gemakkelijk Singapore konden verkennen met het openbaar vervoer. Maar men wat is Singapore een indrukwekkende stad!! Alles is zo groot en schoon. De gebouwen hebben veelal hele moderne en speciale vormen en er is zelfs een boot gemaakt op denk ik wel het hoogste hotel in Singapore! Wij wilde hier graag heen maar vonden de entree prijs het niet waard, waardoor we stiekem met wat hotel gasten probeerde mee omhoog te gaan. Dit was super spannend omdat de beveiliging erg streng is aangezien het een erg duur hotel is. Natuurlijk lukte dit ons, maar tot onze verbazing kwamen wij in de top van het hotel geen boot tegen. Bleek dat een andere lift noodzakelijk was, maat we hebben wel op de 55e verdieping gestaan van het grote hotel! Daarna gingen we maar de Gardens by the bay, voor een mooie lichtshow. Singapore was erg mooi, maar wij hadden het na 1,5 dag ook wel weer gezien.