Van Kota Kinabalu naar Sandakan

24 juli 2018 - Sandakan, Maleisië

Vanmorgen zijn we weer door Eric opgehaald en afgezet bij het vliegveld. We vertrokken van Kota Kinabalu met het vliegtuig naar Sandakan, wat meer landinwaarts ligt. Het was wel een reisdag en dat betekent veel hangen en wachten en eigenlijk maar een hele korte vlucht. We waren met Air Asia, een low budget maatschappij, waarbij je je eten zelf moet kopen. Sommige mensen kregen het bestelde in een tasje mee, want de vlucht was zo kort dat ze geen tijd meer hadden om het op te eten. Bij aankomst zag je gelijk al dat het hier veel groener is, we zitten nu in het gebied van het tropische regenwoud. We werden afgezet van Sepilok Jungle Resort waar we één nacht verblijven. Het is hier heel mooi, met houten looppaden van het ene naar het andere deel. We hebben een mooie kamer en aangezien het een uur of half 4 was toen we aankwamen, besloten we te genieten van het zwembad.

Ingrid in het kleuterbadjeMooie bomen rond het zwembad

Het was er heerlijk en ook erg mooi aangelegd, met een waterval. Daarna wilde ik gaan douchen, maar helaas deed de kleine geiser het niet en dat betekende een koude douche. Dus lekker opgefrist. Nu net hebben we gegeten in een heel gezellig restaurant, wat op palen staat boven water.

Het meertje vanaf de loopbrugVanaf de loopbrug een stukje van het regenwoudZoekplaatje, in het donker een blue-eared kingfisher vogeltjeEdward aan zijn biertje

Morgen als het licht is, kunnen we het beter zien, als we hier gaan ontbijten. Edward heeft zich weer goed ingesmeerd tegen muggen en ik heb een patch op, een soort pleister die citronella lucht afgeeft om de muggen op afstand te houden. Marit was net aangekomen in Kuala Lumpur en moest nog doorvliegen naar Singapore. Ik denk dat we zo wel een berichtje krijgen dat ze is aangekomen. Bij jullie in Nederland is geloof ik een hittegolf aan de gang. Sterkte ermee. Hier is de temperatuur ook zo hoog, maar dan ook nog met hoge luchtvochtigheid. Maar we klagen niet hoor, het is heerlijk. Morgen gaan we weer verder trekken, zo'n 2,5 uur rijden om in het echte, ruige regenwoud terecht te komen...