The Jetties, massage en Love Lane

6 augustus 2018 - George Town, Maleisië

Na een heerlijk uitgebreid ontbijt (te veel om op te noemen), besloten we naar de Jetties te gaan. Dit zijn 6 verschillende Chinese dorpen op het water, van oudsher vissersdorpen, op palen. Er zijn in totaal zes van deze dorpjes, in elk dorp woont één clan, en elk dorp heeft een eigen tempel en de eigen tradities.

Yeti houses in GerorgetownZe staan op palen en andere dingenYeti huizen met op de achtergrond hotels

Daarna hebben we nog verder door de stad gelopen en rond 5 uur besloten we een heerlijke massage te nemen. Ingrid moest een half uur wachten op een massageruimte, dus heeft ze eerst nog een voetmassage genomen en wij allebei een full-body massage. En deze was wel echt heerlijk. Ik (Ingrid) had gevraagd om een zachte behandeling en dat was heel ontspannend en al mijn spieren kregen een opkikker. Daarna lekker gechild op de kamer en toen rond 20.30 uur nog de stad in om te eten. We hadden gelezen dat het in Love Lane heel gezellig was en dat bleek ook zo. Veel gezellige eettentje, kroegjes, overal happy hour, wat wil je nog meer! We hebben bij een Mexicaan gegeten, wat heerlijk was en ook erg gezellig. We kwamen een Nederlandse familie tegen, die we al waren tegengekomen in Melakka en in Belum en  nu naast ons in het restaurant. Hoe grappig. Daarnaast raakten we aan de praat met Paula, een leuke Chileense dame van 35 jaar die al jaren in Thailand werkte op Ko Palan.

Samen op een fietsieMooie Chileens buurvrouw in het restaurant, PaulaPret met de buren in het volgende barretje op Love Lane

Daarna hebben we nog gezellig wat gedronken op een terrasje en gesproken met een jongen uit Singapore en een meisje uit Penang. En met de ober die uit Bangladesh kwam. Iedereen wil steeds weten waar wij vandaan komen en dan hebben we gelijk weer een leuk gesprekje. Zo maak je heel wat vrienden op een avond! Als laatste liepen we op weg  naar het hotel langs een kroegje waar een jonge vrouw prachtig zong, dus maar weer een drankje besteld. Maar nu, inmiddels bijna half 12 zijn we in het hotel, want morgen worden we om 7.30 uur opgehaald voor de ferry en hebben we 's middags met Marit en John afgesproken in Langkawi. Gezellig!