Afscheid Singapore en aankomst Borneo

21 juli 2018 - Kota Kinabalu, Maleisië

Vandaag zijn we voor de laatste keer Singapore in geweest. We gingen eerst naar de St. Andrews Cathedral, een mooie grote witte kathedraal, waar op dat moment een huwelijk werd voltrokken. Bijzonder om even mee te maken. Daarna zijn we doorgelopen, via het Parlementshuis, een mooi oud gebouw, naar een leuke buurt waar een aantal bezienswaardigheden waren, die we tot nu toe alleen vanuit de verte hadden gezien.

een goed gesprekBekend beeld vanuit een andere hoekMerlion

Zo hebben we het Fullerton Hotel, een heel sjiek hotel ook even van binnen bekeken en zijn we via de route van de rijke stinkerds onderdoor naar het water gelopen. Daar een lekker ijsje gegeten en nog even naar het symbool van Singapore gekeken, de Merlion; een halve leeuw en halve vis. Vervolgens allerlei mooie beelden gezien die de historie van Singapore uitbeelden. Wij zijn er nu door onze foto's deel van geworden. We kwamen bij een mooie kade, de Boat Quay, een kade met oude huizen aan de rivier waar allemaal restaurantjes enzo in zaten. Heel gezellig.  In de reisgids las ik dat ze eerder alle oude gebouwen vervingen voor nieuwe en dat klopt want er wordt continue gebouwd in Singapore. Maar bij dit stukje en de Clark Quay ook kwamen ze er net op tijd achter dat het ook belangrijk is om historie te bewaren en dus zijn deze huisjes nog op tijd gerestaureerd en dit geeft een leuk beeld zo aan de kant van de rivier. Daarna na een lekker wijntje en biertje (het was om 14.00 uur al happy hour daar) naar het hotel. Daar nog gezwommen in het zwembad op de 4e verdieping, lekker gedoucht en met de taxi naar het vliegveld.

Nog even zwemmenHet vliegtuig naar Borneo

We hadden een prima vlucht van 2,5 uur naar Borneo en zitten nu in een hotel in Kota Kinabalu. We kregen net de vouchers, want we hebben hier zo'n 6 dagen een georganiseerde trip met een internationale groep. Blijkt dat we morgen al om 7.30 uur klaar moeten staan. Dus dat wordt een kort nachtje, maar aangezien we daarnet hebben gegeten (lekker een keer biefstuk/kip met patat) en de kwalificatie van de Formule 1 gezien !! zijn we best tevreden.

Morgen worden we dus om half 8 opgehaald voor het volgende avontuur, dus dat wordt vroeg opstaan en snel ontbijten.
Maar goed, het is vakantie.....